מעודדת תיירות? ארה"ב תגבה 10 דולר עבור זכות הכניסה למדינה

לפי הדיווח ב"גרדיאן" הבריטי, הכספים שייגבו מעמלה זו יממנו קמפיין שיווקי עולמי לעידוד התיירות לארה"ב ■ יש הטוענים כי התוכנית דווקא תפגע בתעשיית התיירות ■ מספר התיירים בארה"ב יורד מדי שנה מאז 2001

חוק חדש עבר אתמול (ו') בארה"ב, לפיו תיירים יידרשו לשלם 10 דולר עבור הזכות להיכנס למדינה - כך דיווח עיתון ה"גרדיאן" הבריטי. לפי הדיווח, הכספים שייגבו מעמלה זו יממנו קמפיין שיווקי עולמי לעידוד התיירות לארה"ב.

טום רובינס, גוף שיווק בינלאומי חדש שיוקם בארה"ב, יפעל לקדם את התיירות לארה"ב - מהלך שעד כה נעשה בנפרד על-ידי המדינות השונות בתוך ארה"ב. בנוסף לכסף שיגבה מהתיירים, שאר הכסף למימון הקמפיין השיווקי יגוייס מתרומות של גופים פרטיים.

המהלך של ארה"ב עורר מחלוקת משני צדי האוקיינוס האטלנטי. מצד אחד התוכנית זוכה לתמיכה בטענה כי תסייע להמריץ את תעשיית התיירות בארה"ב, אולם מנגד יש כאלה שמתנגדים וטוענים כי היא דווקא תפגע בתעשיית התיירות.

"אנחנו לא רוצים שתיירים ייאלצו לעבור כל כך הרבה מכשולים, עד שיוותרו על נסיעתם לארה"ב", אמר סטיב לוט, הדובר של איגוד התחבורה האווירית האמריקנית בצפון אמריקה, המייצג 230 חברות תעופה ברחבי העולם.

גם מבקרים מבריטניה ומהאיחוד האירופי, שאינם זקוקים לאשרת כניסה על מנת להיכנס לארה"ב והיו נדרשים רק למלא אישור חינמי שנקרא ESTA באמצעות האינטרנט, יצטרכו לשלם עכשיו 10 דולר עבור מילוי הטופס.

יצויין כי מספר התיירים בארה"ב יורד מדי שנה מאז 2001, כאשר מספרם אשתקד היה נמוך ב-2.4 מיליון בהשוואה לשנת 2000.