הפוזיציה של דויטשה בנק: "קונים שקל; הדולר ל-3.5 שקלים"

(עדכון) - בילאל חפיז, ראש מחלקת אסטרטגיית מט"ח של דויטשה בנק בלונדון: "מיקמנו סטופ-לוס ב-3.95 ש' לדולר; הכלכלה שלכם חזקה ולא אתפלא אם נראה שיעורי צמיחה גבוהים יותר מחודש לחודש"

"אני לא רואה מדינות אחרות שמציגות שיעורי צמיחה כמו שהציגה כלכלת ישראל. השקל יתחזק משמעותית בשנה הקרובה מול הדולר והאירו, והכלכלה הישראלית צפויה להציג שיעורי צמיחה מרשימים. הדבר המשמעותי ביותר הוא התערבות בנק ישראל בשוק המט"ח. להערכתנו, ההתערבות של הנגיד סטנלי פישר תלך ותרד בשנה הקרובה והמטבע האמריקני ייסחר ב-3.5 שקלים עד סוף השנה".

את הדברים האלה אמר היום (ב') בילאל חפיז, ראש מחלקת אסטרטגיית מטבע חוץ של דויטשה בנק בלונדון, בכנס של הבנק שנערך היום בת"א. בכירי הבנק הגרמני פירטו בכנס את תחזיותיהם למגמות בכלכלה ולמסחר במט"ח בפרט.

חפיז ציין כי הדולר לא יתחזק משמעותית בעולם השנה, שכן מה שצפוי למנוע התחזקות יתרה שלו ביחס לאירו הוא העובדה כי הבנק המרכזי האמריקני יותיר את הריבית הבסיסית בארה"ב ברמה אפסית "לתקופה ממושכת".

"לקוחות ישראלים פעילים מאוד בתחום ה-FX (מסחר במט"ח, י.נ.) אצלנו, אמר פאביו מאדר, ראש מחלקת DCM ו-ICG של דויטשה בנק באירופה. "לרוב הם מבצעים 'מסחר של מומנטום', שמושפע מאירועים חד פעמיים שקורים בכל יום, ורק חלק מהלקוחות הישראלים נוקטים במבט ארוך טווח במסחר במט"ח. רוב הלקוחות הישראלים רוצים להשיג כמה שיותר תשואה בכמה שפחות זמן, ומבססים את האסטרטגיה הזו בהשקעה שלהם ב-FX".

הפוזיציה נחשפת

בשיחה עם "גלובס", חפיז חשף את הפוזיציה של דויטשה בנק בשקל: "האסטרטגיה של דויטשה בנק כמשקיע מוסדי זר מבוססת על ההנחה כי השקל יתחזק מול הדולר והאירו. אנחנו קונים שקלים ומוכרים דולרים ואירו. זה גם מה שאנחנו ממליצים ללקוחות שלנו. ב-12 החודשים הקרובים השקל יתחזק מול שני המטבעות ויגיע ל-3.5 שקלים לדולר. זו הפוזיציה שלנו. אנחנו נותנים פקודות סטופ-לוס (Stop Loss) ב-3.95 שקלים לדולר, וזה מה שאנחנו אומרים ללקוחות שלנו".

חפיז הוסיף, כי "האסטרטגיה הזו מבוססת על ההנחה כי הכלכלה הישראלית תמשיך לצמוח בשנה הקרובה, ובנק ישראל יפסיק את ההתערבות בשוק וייתן לסוחרים לעשות את שלהם".

בעניין המדיניות המוניטרית של ישראל, חפיז מעריך כי שיעור הריבית בשוק המקומי יעלה ל-3.5-4% ב-12 החודשים הקרובים, ושיקולי האינפלציה יהיו אלה שיעמדו לנגד עיניו של נגיד בנק ישראל.

"הכלכלה שלכם חזקה", אמר חפיז ל"גלובס", "ולא אתפלא אם נראה שיעורי צמיחה גבוהים יותר מחודש לחודש".