שווה להיות דח"צ: הולצר גזר קופון של 700 אלף ש' בדוראה

נאלץ להתפטר מתפקידו לאחר שתיווך בעסקה בה מכרה החברה מגרש בברקן

כדי למנוע דירקטוריון של "בובות" בחברות הציבוריות בישראל, דורש מהן החוק מינוי של לפחות שני דירקטורים חיצונים (דח"צים), נטולי זיקה לחברה או לבעלי השליטה בה.

בחברת דוראה , כך מתברר, ניתנה פרשנות שונה במקצת לרוח החוק. יונתן הולצר, דח"צ בחברה, נאלץ להתפטר השבוע מתפקידו בעקבות התערבות של רשות ניירות ערך, לאחר שגזר קופון של 700 אלף שקל מעסקה למכירת נכס של דוראה, במסגרתה ארגן את קבוצת הרוכשים.

במכתב ההתפטרות שנשלח לבעל השליטה ומנכ"ל דוראה, בצלאל איגר, ציין הולצר כי "עמדת רשות ני"ע הינה שהתשלום ששולם לי על ידי קבוצת הרכישה בתמורה לשירותים שביצעתי במסגרת עסקת מכירת נכס החברה בברקן, מהווה הפרה לכאורה של הוראות חוק החברות, אשר פוגעת לכאורה בכשירותי לכהן כדח"צ בחברה". הולצר מוסיף כי "למען הזהירות ועל אף שהחברה ואני לא מקבלים את עמדת הרשות, אני מודיע בזאת על התפטרותי".

מדובר בעסקה עליה דיווחה דוראה בחודש ינואר, ובמסגרתה מכרה קרקע באזור התעשייה ברקן בשטח של 9.3 דונם תמורת 10 מיליון שקל. הקרקע נרכשה על ידי דוראה במארס 2007 ועליה 3 מבנים בשטח בנוי של 6,700 מ"ר. שווי הנכס בספרי החברה 9.8 מיליון שקל, ולפיכך היא איננה צפויה לרשום רווח או הפסד מהותיים מהמכירה.

יונתן הולצר (49) מונה לתפקיד דח"צ בחברת דוראה בדצמבר 2006, ולפני כן כיהן בתפקיד מנכ"ל בנק אדנים למשכנתאות (1998-2005). היום הוא משמש כדירקטור באורדע פרינט תעשיות, וכיו"ר ועדת אשראי במנורה-מבטחים אשראי.