סמסונג SPICA - קשה לקרוא לו נהדר

הספיקה - הסלולרי החדש של סמסונג, הוא אחיו הצעיר של הגלקסי ■ למרות מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, שמראש היתה אמורה להפוך אותו לסלולרי מוצלח, פשוט הפך לאכזבה בגלל איכות המגע ובעיות נוספות של המכשיר

ישראל נמצאת בשבועות אלו לקראת מתקפת מכשירי אנדרואיד, לאחר שב-2009, יצאו רק מספר מצומצם של טלפונים שהגיעו עם מערכת ההפעלה של גוגל. הדגם החדש המגיע עם מערכת ההפעלה הנהדרת הזו הוא ה-SPICA של סמסונג, מכשיר שקשה לקרוא לו נהדר.

הבדלים: הספיקה הוא אחיו הצעיר של טלפון הגלקסי של סמסונג, שהיה הסלולרי הראשון בישראל שיצא באופן רשמי עם האנדרואיד. מדובר בעצם בגרסה קלה יותר של הגלקסי, כאשר היא מציעה ברוב המקרים פיצ'רים נחותים יותר, אולם דווקא המעבד של הספיקה הוא חזק יותר: 800 מגה הרץ לעומת 528 מגה הרץ בגלקסי.

מצלמה: ההבדלים ממשיכים גם במצלמה, בעוד שהגלקסי הגיע עם מצלמת 5 מגה פיקסל, הספיקה מגיע עם מצלמת 3.2 מגה פיקסל באיכות לא רעה בכלל ביחס לקטגוריה וצילום וידיאו באיכות לא הכי מוצלחת.

סמסונג SPICA
 סמסונג SPICA

מערכת הפעלה: למרות שהספיקה יוצא תקופה ארוכה לאחר הגלקסי, עדיין שני הטלפונים מגיעים עם גרסה 1.5 של אנדרואיד, למרות שהיום בעולם ובקרוב גם בישראל יגיעו מכשירים עם מערכת ההפעלה 2.1 של גוגל. בכל אופן, בסאני (ייבואנית סמסונג) שוקלים בחודשים הקרובים לשדרג ללקוחות את מערכת ההפעלה, אולם לא ברור איך הדבר יתבצע ואם זה יהיה בחינם. דבר נוסף, האנדרואיד בכל גרסאותיה היא מערכת הפעלה מצוינת שמציעה למשתמשי גוגל ליהנות מגישה נוחה ומהירה לאנשי הקשר, למיילים, ללוח השנה ולשאר שירותי גוגל ישירות מהטלפון, בלי הגדרות מיוחדות, אולם היא מחייבת אתכם להשתמש בשירותים האלו ולא לסמוך על מוצרים של חברות מתחרות.

בעיות: שני דברים משמעותיים הפריעו לנו עם הספיקה, הראשון היה באג מעצבן שגרם מדי פעם למכשיר להיסגר ולהדלק מחדש ללא שום התרעה, תוך כדי ששעת הטלפון זזה שעה אחת אחורה. הבעיה השנייה היא משמעותית יותר. איכות המגע של הטלפון הזה היא פשוט לא מוצלחת. המקלדת תכריח אתכם דיוק מרבי בשביל להקליד על המסך והגלילה היא פשוט משהו מקרטע. כמו כן, נגן המוזיקה במכשיר לא יודע לקרוא שמות שירים בעברית.

עיצוב: המכשיר בצבע לבן מבריק עם נגיעות של ירוק זוהר במספר מקומות או שחור עם נגיעות בצבע אדום. המראה של המכשיר הוא מאוד מדליק וגם כיף להחזיק אותו ביד.

מה עוד? התקן GPS לניווט והתקן WiFi לגלישה בחנות האפליקציות של גוגל או בדפדפן המוצלח של המכשיר.

בשורה התחתונה: למרות שמדובר בטלפון עם אנדרואיד שמראש צריך להיות סלולרי מוצלח, איכות המגע ובעיות נוספות של המכשיר, פשוט הופכות אותו לאכזבה.

מחיר: בפלאפון 2,880 שקל (או 80 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 7.