סקר: מנהלים בכירים באירופה מעדיפים את הבלקברי

חדירת הטלפונים החכמים למגזר העסקי באירופה עלתה מ-47% ב-2008 ל-73% ב-2009 ■ המנהלים אמנם מעדיפים את בלקברי, אך סבורים כי iPhone איכותי יותר ■ בשוק הלפטופים ההעדפה היא למחשבים של דל

חדירת הטלפונים החכמים למגזר העסקי גדלה משמעותית ב-2009. לפי סקר שערכה חברת המחקר הבינלאומית פרוסט אנד סאליבן בקרב מנהלים בכירים בדרגת סמנכ"ל ומעלה באירופה, 73% מהמנהלים השתמשו בשנה שעברה בטלפון חכם, לעומת 47% ב-2008.

המנהלים באירופה אוהבים במיוחד את הבלקברי של RIM. כ-40% מהם העדיפו טלפון חכם מסוג זה, לעומת 14% שהעדיפו את ה-iPhone של אפל, המדורג במקום הרביעי. במקום השני נמצאת חברת נוקיה עם 18% מהמנהלים, ובמקום השלישי נמצאת הכוכבת העולה בשוק הסלולר בשנתיים האחרונות, חברת HTC, שאחראית בין השאר על נקסוס וואן, דגם הבית של גוגל.

למרות שבפועל המנהלים האירופים מעדיפים את הבלקברי, 73% מהם מאמינים כי ה-iPhone הוא מותג איכותי יותר. במקום השני בדירוג האיכות נמצא הבלקברי עם 71%, ובמקום השלישי נוקיה עם 53%.

בתגובה לשאלה מה דעתם על ה-iPhone של אפל אמרו מנהלים באירופה כי ל-iPhone יש את התכונות הטובות ביותר ואת המסך וחיבורי תקשורת הטובים ביותר. אחד המשתתפים בסקר אמר: "קל להשתמש ב-iPhone, יש לו יותר אפליקציות, הוא מעוצב יותר כמו טלפון מאשר כמו מכשיר כף-יד, ומקבלים איתו תמורה יותר טובה לכסף".

בטלפונים הרגילים מככבת נוקיה - 90% מהמנהלים באירופה מעדיפים את החברה. "לנוקיה יש מגוון מכשירים עם עיצובים שונים, יכולות טובות, הם אמינים והם נותנים תמורה לכסף", אמר אחד המנהלים בסקר. הרחק מאחור נמצאת סוני אריקסון עם 62%, סמסונג עם 39% ומוטורולה עם 32%.

"אפל מבינה את המשתמש"

הסקר של פרוסט אנד סאליבן בחן גם את השימוש של מנהלים אירופיים במחשב נייד. על-פי הממצאים, 37% מהם ציינו את דל כמותג המועדף עליהם, כש-HP תפסה את המקום השני עם 23%. את לנובו, שהגיעה למקום השלישי, העדיפו 15% מהמנהלים. את המקום הרביעי בדירוג ההעדפות תפסו אפל, סוני ופוג'יטסו עם 5% כל אחת.

למרות שאפל נמצאת במקום האחרון בדירוג המותגים המועדפים, היא נמצאת במקום הראשון בדירוג מותגי המחשבים הניידים הנתפסים כטובים ביותר, ומתוארת כך על-ידי 64% מהמנהלים האירופים. במקום השני נמצאת דל עם הערכה מצד 52% מהמנהלים, ובמקום השלישי HP עם 51%.

איך המנהלים האירופים בוחרים את המחשב הנייד שלהם? על-פי הסקר, 87% טוענים כי אמינות היא הגורם החשוב ביותר. 68% מסתכלים על האיכות הכוללת. 59% בודקים את איכות המסך, ו-57% בודקים את נוחות המחשב לשימוש משרדי.

מחיר המחשב חשוב רק ל-28%, ורק ל-5% מהמנהלים חשוב העיצוב והמראה החיצוני של המחשב הנייד. נתון זה מסביר אולי מדוע IBM היתה בעבר אחד השחקנים המשמעותיים ביותר בשוק העסקי. המחשבים הניידים של החברה התאפיינו בעיצוב יבש, אך נחשבו לאמינים במיוחד.

בריאן קוטון, סגן נשיא לטכנולוגיות המידע והתקשורת בפרוסט אנד סאליבן, אמר בהתייחס לממצאים כי "אפל קובעת את הסטנדרט בכל הקשור להבנת המשתמש. העיצוב של המכשירים של אפל מלוטש, וזה הולך יד ביד עם מערכת הפעלה אמינה. מהנדסים לא אוהבים מכשירים כאלה, אבל למנהלים זה מדבר, בעיקר בגלל שפע האפליקציות המוצעות למכשירי אפל.

"החברות המתחרות, כמו נוקיה ועתה גם גוגל עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, מנסות לאתגר את אפל. אבל ההצלחה של אנדרואיד לא תהיה תלויה בברזל שגוגל תציע, אלא ביישומים שהיא תציע. צריך לזכור גם שאפל, בניגוד לנוקיה בתחילת דרכה, תמיד ייצרה מכשירי פרימיום לא זולים. ועל כן, הגדלת כמות היישומים למכשירי אנדרואיד, יחד עם תמחור תחרותי, יציב אתגר אמיתי לאפל".

מותג הלפטופ המועדף, מותג הטלפון החכם המועדף
 מותג הלפטופ המועדף, מותג הטלפון החכם המועדף