גז עדיין אין, שכר מפנק יש: 10 אלף דולר בחודש לדירקטורים של רציו

הגיאולוג איתן אייזנברג קיבל שכר של 440 אלף שקל אשתקד ו-60 אלף שקל מתחילת 2010 ■ השותפות הפסידה 70 מיליון שקל בשנת 2009 ■ הוצאות החיפושים זינקו ברבעון הרביעי בגלל "לויתן"

הוצאות חיפושי הנפט והגז של שותפות רציו זינקו ל-9.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2009, בשל ביצוע סקר סייסמי תלת-מימדי באתר "לויתן", בו מחזיקה השותפות 15% מהזכויות. כך עולה מהדו"חות הכספיים שפרסמה היום (ג') רציו, שסגרה את הרבעון בהפסד של 10.7 מיליון שקל. בשנת 2009 כולה הפסידה רציו 70 מיליון שקל, הפסד חשבונאי בעיקרו שנבע מהוצאות בגין שערוך אופציות שגררו הוצאות בהיקף 58.4 מיליון שקל.

רציו שותפה במספר רישיונות חיפושי נפט וגז, אך הבולט שבהם נמצא באתר המכונה "לויתן", הגובל בשדה "תמר" בו נמצא אשתקד גז טבעי. בימים אלה ממתינים המשקיעים לתוצאות הסקר הסיסמי שערכה נובל אנרג'י , השותפה ב"לויתן".

ההתייחסויות של רציו לאתר "לויתן" אינן מחדשות דבר. השותפות מסרה כי תוצאות הסקר הסיסמי צפויות להתקבל ברבעון השני של השנה, והיא אף הזכירה את הבעת האמון של מנהלי נובל אנרג'י בפוטנציאל הגז באזור.

"מנהלי נובל אנרג'י ציינו בשיחות עם משקיעים, כי בהתבסס על הסקרים הסייסמיים 2D הקיימים, זוהו ברשיונות הנ"ל מספר פרוספקטים פוטנציאליים בגדלים שונים, כאשר חלקם עשויים פוטנציאלית להיות גדולים יותר (Leads) ממבנה 'תמר'", נכתב בדו"חות רציו. "לדברי מנהלי נובל, במידה והסקרים שיבוצעו יניבו תוצאות חיוביות על-פיהם יזוהו פרוספקטים ראויים לקדיחה, יישקל ביצוע קידוחי אקספלורציה בשנים 2010-2011".

אך מייד לאחר מכן הגיעה האזהרה הנלווית, שמהדהדת באופן חד יותר בייחוד לאחר הכישלון של זרח בקידוח הנפט "צוק תמרור 4", אשר הביא לצניחה במניה. רציו מזהירה, כי הערותיה הן בגד "ההערכות וההשערות ראשוניות ובלתי מחייבות, שנמסרו על ידי נובל, אשר לגביהן עדיין לא קיימת כל ודאות. השותפות לא ביצעה הערכה או בדיקה עצמאית של הנתונים שנמסרו על ידי נובל".

בקופת החברה שוכבים 178 מיליון שקל, נכון לסוף 2009. נפט או גז עדיין אין, אך תגמולים לבכירי החברה יש - ובגדול. איתן אייזנברג למשל, הגיאולוג שמימש מניות ב-4.5 מיליון שקל בדצמבר האחרון וגרם לטלטלה במניה, קיבל שכר של 440 אלף שקל אשתקד ו-60 אלף שקל מתחילת 2010.

חברי הדירקטוריון בעלי מניות החברים בשותף הכללי - יגאל וישעיה לנדאו וכן ליגד ויאיר רוטלוי - השתכרו יחדיו 10 אלף דולר בחודש, כלומר סך של 120 אלף דולר בשנת 2009. שני דח"צים נוספים בשותפות - יוסף פינצ'וק ויקותיאל גביש - השתכרו 1,000 דולר בחודש.

רציו
 רציו