בזק הפעילה זכות סירוב ותרכוש את החזקות "הארץ" בוואלה

החברה-הבת בזק בינלאומי תרכוש כ-14.8 מיליון מניות וואלה במחיר של 6 שקלים למניה בסך כולל של כ-88.84 מיליון שקל ■ חלק מהמניות תועברנה לנאמנות עיוורת

בזק מממשת הערב (ה') את זכות הסירוב ורוכשת מעמוס שוקן, הבעלים והמוציא לאור של עיתון "הארץ", את החזקותיו בפורטל האינטרנט וואלה (32.58%).

מדובר בכ-14.8 מיליון מניות וואלה שיימכרו במחיר של 6 שקל למניה - קרי עסקה בהיקף של 88.8 מיליון שקל.

בזק מדווחת עוד כי חלק מהמניות הנרכשות יועברו לנאמנות עיוורת, שכן הן יביאו את החזקות בזק בינלאומי בוואלה ליותר מ-44.99%.

בכך למעשה גוברת בזק על קרן סקיי של צבי יוכמן, שמחפשת מזה זמן מה דריסת-רגל בשוק התקשורת הישראלי.

וואלה מדורגת כיום במקום השני ברשימת האתרים הפופולריים בישראל. מסקר TIM לחודש פברואר עולה כי ישנם כ-2.5 מיליון גולשים באתר וואלה מדי שבוע.

בצד מגוון של תכנים אינטרנטיים, כגון ידיעות חדשותיות, ספורט ועסקים, וואלה מציעה שירות מייל, מנוע חיפוש בשיתוף יאהו, אתר סחר אלקטרוני ואתר דרושים.

מכירת האחזקות של "הארץ" עלולה להוות בעיה לוואלה בכל הנוגע לתכנים. בדו"ח האחרון לבורסה הצהירה וואלה כי "במקרה בו תפסיק קבוצת 'הארץ' לספק את התכנים האמורים, עשויה הקבוצה להידרש להפיק תכנים אלה בעצמה או לרכוש תכנים מצדדים שלישיים בתנאים נחותים יותר". עוד נכתב כי מצב זה עשוי להביא להרעה בתוצאותיה הכספיות.

עם זאת, "הארץ" הודיעה על כוונתה למכור את אחזקותיה בוואלה (32.4%) כבר לפני כשנה, מה שסייע לוואלה להתכונן למציאות. וואלה החלה להגביר אסטרטגיה של הישענות עצמית על צוות האתר וכן שידרגה מהותית את מערכת החדשות העצמאית.

כיום עובדים בתחזוק הפורטל כ-250 עובדים, בצד 140 נוספים המפעילים את וואלה שופס.