עשרות יפוטרו במוטורולה סלולר

פעילות השיווק של הסלולריים בישראל תקוצץ בעקבות שינויים ארגוניים במוטורולה העולמית ■ כ-10 עובדים כבר פוטרו, וההערכה היא שצפויים פיטורים נוספים

השינויים הארגוניים שנוקטת מוטורולה העולמית לא יפסחו על מוטורולה טלפונים סלולריים בישראל, בניהול הרצל ארביב. ל"גלובס" נודע שבמהלך שלושת החודשים הבאים תעבור הפעילות בארץ שינויים ארגוניים שילוו בהפסקת עבודתם של עובדים לא מעטים. בחברה מועסקים כיום 40-50 עובדים, וכרגע לא ברור כמה מהם יצטרכו לפרוש, אולם ל"גלובס" נודע שמדובר במספר רב של עובדים.

מוטורולה טלפונים סלולריים מוכרת טלפונים סלולריים וציוד נלווה ונותנת שירות למפעילים. כתוצאה מהשינוי תתמקד הפעילות בישראל במכירות, בשירות ובהנדסה, וכל נושא התפעול ייצא למיקור חוץ, לצד פעילויות נוספות שטרם הוחלט לאן יועברו, וכרגע נמצאים בדיונים בין ישראל לגורמים האחראיים במוטורולה העולמית.

שנות משברים

בחברה מדגישים שהשינויים הארגוניים הצפויים נובעים משינויים שנוצרים במוטורולה העולמית ובעיקר בשל הפיצול שעומד להתרחש כנראה בשנה הבאה - הקמת שתי חטיבות נפרדות, האחת לטלפונים סלולריים ופתרונות ל"בית המחובר" והשנייה לרשתות ופתרונות לארגונים. במסגרת זאת, האחריות על החברה בישראל תעבור לחטיבה החדשה שתקום.

שנת 2009 כולה, וגם הרבעון הראשון של 2010 היו מהקשים ביותר שידעה מוטורולה טלפונים סלולריים ישראל, והמצב לא היה שונה בהרבה במדינות אחרות בעולם. פעילות הטלפונים של מוטורולה נכתשת בשנים האחרונות בכל העולם והשינויים הארגוניים הם כורח שבלעדיו לא תהיה תקומה לחברה. החברה אמנם השיקה כמה דגמי טלפונים מעניינים מאוד בחצי השנה האחרונה וביניהם המיילסטון, מכשיר הדגל שמשווק בארץ באמצעות סלקום בלבד, אך ניצני התעוררות וחזרה לשוק טרם מורגשים בארץ, וכנראה שגם בעולם.

מוטורולה, שבמשך שנים ארוכות היתה השחקן השני בעולם אחרי נוקיה במונחי נתח שוק, לא הצליחה להתגבר על משברים שפוקדים אותה בשנים האחרונות והיום היא מדורגת אי שם בחמישייה השנייה של היצרנים. בעוד סוני-אריקסון, סמסונג, LG נותנות פייט לנוקיה, מוטורולה נכנסה לתרדמת ואיבדה את השוק. גם הכניסה של שחקנים כמו HTC ואפל עם האייפון, פגעה בה קשה מאוד, בעיקר בבסיס האם שלה, ארה"ב.