פורום השביעייה התכנס; קריאות - "לא להיכנע לפריץ אובמה"

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת קראו לשרי השביעייה לא להיכנע "לסחטנות הפלסטינית והלחץ הבינלאומי למחוות נוספות" ■ שר הביטחון ברק בערוץ 2: "היה אי-נחת מהתייחסות האמריקנים - מלבה את התלהמות הפלסטינים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ו') את פורום שרי "השביעייה", כדי לעדכן אותם על השיחות עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בעת ביקורו של ראש הממשלה בוושינגטון השבוע. נתניהו הציג את הדרישות שהציג ממשל אובמה מישראל, כדי לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים. לקראת הישיבה קיבלו שרי השביעייה הודעות SMS רבות מגורמי ימין ובהן נאמר "ערב חג החירות, אסור להיכנע לפריץ אובמה".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, זאב אלקין ואריה אלדד, פנו אל חלק משרי השביעייה וקראו להם שלא להיכנע למה שהם מכנים הסחטנות הפלסטינית והלחץ הבינלאומי למחוות נוספות. "אנחנו מתנגדים לכל מחוות נוספת שיפגעו בהתיישבות, בביטחון, או בזכויות האדם של המתיישבים ביהודה ובשומרון", אמרו השניים.

הערב התראיין שר הביטחון אהוד ברק בערוץ 2 לאחר התכנסות השביעייה, ואמר כי בדיונים היתה מידה רבה של אי-נחת מהתייחסות האמריקנים. לדבריו, "השינוי ביחס של ארה"ב מלבה את התלהמות הפלסטינים במקום לרכך אותה".

שר הביטחון אמר כי ארה"ב הציגה בפני ראש הממשלה נתניהו מספר דרישות - חלקן ביחס להקלות מסוימות לפסלטינים, חלקן באשר לבנייה בירושלים, חלקן לגבי אופן הניהול של שיחות הקרבה עם הפלסטינים. "אנחנו נשקול את הדרישות, חלק מהן נקבל וחלק לא נוכל לקבל", אמר ברק. "הדיונים בשביעייה היו מאוד רציניים, והם לא נגררו לטיעונים אמוציונליים, אלא רק מה שטוב לישראל", אמר.

ברק ביקש להדגיש, כי "ארה"ב היא לא סתם משחק בעיני ישראל, היחיסים איתה מאוד חשובים לנו ואנחנו נתמכים בה רבות. חלק מהעליונות של צה"ל היא הרבה הודות לתמיכה של האמריקנים וחשוב לנו לשמור על היחסים איתם. מצד שני, ישראל היא מדינה ריבונית - ורק נותר לנו לגשר בין שני הדברים", אמר שר הביטחון.

נזכיר, כי ראש הממשלה נתניהו שב אמש ארצה לאחר ביקור בן יומיים בוושינגטון, במהלכם נפגש עם הנשיא האמריקני, וככל הנראה חזר מבלי ליישב את המחלוקות בין ישראל וארה"ב, למרות ניסיונות קדחתניים.

עד כמה הידרדרה רמת האמון בין וושינגטון לירושלים תעיד העובדה שאובמה ביקש מנתניהו מסמך כתוב שבו יפורטו כל ההתחייבויות שישראל תקבל על עצמה כדי להתניע מחדש את המו"מ עם הפלסטינים - מה שראש הממשלה נמנע מלתת.