נעילה חיובית בוול סטריט: S&P500 עלה 0.6%; דאו ג'ונס 0.4%

המדדים המובילים הגיבו באופטימיות לנתוני הצריכה וההכנסה הפרטית ■ הצריכה הפרטית עלתה ב-0.3% בפברואר ■ סיטיגרופ ירדה בכ-2.8% בעקבות הודעת הממשל על כוונתו להתחיל במכירת אחזקותיו בבנק

וול סטריט סגרה את היום הראשון לשבוע המסחר המקוצר בעליות: מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.4%, הנאסד"ק עלה ב-0.4% וה-S&P 500 זינק ב-0.6%. זאת על רקע האופטימיות בנוגע לכלכלה הגלובלית ונתוני הצריכה הפרטית החיוביים שפורסמו כשעה לפני תחילת המסחר.

בשעה 15:30 שעון ישראל, פרסם משרד המסחר האמריקני את דו"ח התוני הצריכה וההכנסה הפרטית. הדו"ח הראה כי הצריכה הפרטית גדלה ב-0.3%(שמהווה כ-70% מסך התמ"ג) בהתאם לתחזיות האנליסטים ובהמשך לגידול של 0.5% בינואר. לעומת זאת, ההכנסה הפרטית לא השתנתה, בניגוד לציפיות שהיא תגדל ב-0.1%.

השבוע צפוי עמוס במונחי נתוני מאקרו, שיגיע לשיאו ביום ו', עם פרסום נתוני התעסוקה החודשיים. השבוע יושפע מהיעדרם של שחקנים בשוק לרגל חג הפסח.

למשקיעים לא תהא הזדמנות להגיב באופן מיידי לדו"ח התעסוקה, שכן ביום ו' לא יתקיים מסחר לרגל ה-Good Friday. תגובה מיידית כלשהי תשתקף בשוקי האג"ח והמט"ח, שכן אלה יהיו פתוחים. לפי ההערכות, הכלכלה האמריקנית הוסיפה 190 אלף מקומות עבודה בחודש מארס, בפעם השנייה מזה למעלה מ-3 שנים.

היום פורסם כי מדד אמון הצרכנים באירופה עלה ל-97.7 נקודות בחודש מארס מ-95.9 נק' בפברואר - שיא של כמעט שנתיים. הנתון היה טוב יותר מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים, שציפו ל-97.1 נק'. כמו כן, הסנטימנט בשוקי העולם השתפר לאחר שבסוף השבוע הושג הסכם סופי לחילוץ יוון וקרן המטבע הבינלאומית הודיעה כי תערוב לחובותיה של יוון.

אסטרטגים בבית ההשקעות סוסייטה ז'נרל המליצו בסקירה ללקוחותיהם "להחזיק כל דבר חוץ ממזומן", בעוד הכלכלה הגלובלית צפויה לצמוח ב-4%. האסטרטגים מעדיפים מניות וסחורות על פני אג"ח ממשלתיות וקונצרניות. להערכתם, יצירת מקומות עבודה וסוף משבר הדולר יתמכו במניות בארה"ב, בייחוד במניות הטכנולוגיה.

מניות בולטות - מלאנוקס וסיטיגרופ במוקד

מניית סיטיגרופ ריכזה עניין רב לאחר הודעת משרד האוצר האמריקני על כוונתו להתחיל במכירת אחזקותיו בבנק, בו הוא מחזיק 27% מאז רכישתו מניות הבנק בשיא המשבר. בעקבות ההודעה מניית סיטיגרופ ירדה בוול סטריט.

לפי דיווחים בעיתונות הזרה, וריזון ו-וודאפון מקיימות שיחות לגבי מיזוג פוטנציאלי.

פורד ירדה לאחר ההודעה על מכירת חטיבת וולבו ב-1.8 מיליארד דולר ליצרנית הרכב הסינית, גילי.

עוד בענף הרכב, מניית טויוטה נסחרה ברקע להודעת החברה על הפסקת הייצור בצרפת למשך של 4 ימים במהלך חודש אפריל ושני מפעלים בבריטניה במהלך 5 ימים במאי, זאת לנוכח הירידה החדה במכירות הרכבים באירופה בעקבות פרשת התקלות.

אפל צפויה להודיע על השקת מערכת חדשה לפרסום בסלולר: האתר MediaPost דיווח בסוף השבוע כי מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, תיאר את המערכת כ"מהפכנית" וכ"דבר הגדול הבא". לפי הדיווח, ג'ובס יחשוף את המערכת ב-7 באפריל, 4 ימים בלבד לאחר השקת מכשיר ה-iPad החדש של החברה. גורמים באפל אומרים כי אירוע השקת המערכת, שכבר זכתה ברשת לכינוי iAd, יהיה שווה-ערך בחשיבותו לכל אירוע השקה של גאדג'ט חדש מתוצרת החברה, כמו ה-iPhone, ה-iPod או ה-iPad.

מניית מלאנוקס עלתה בכ-3% בהמשך לזינוק של כ-6.6% ביום ו'. הסיבה לזינוק היא דבריו של הבעלים והמנכ"ל של חברת אורקל, לארי אליסון, שאמר כי מוצר ה-Oracle Sun Exadata המשלב בתוכו את פתרון האינפיניבנד שפיתחה מלאנוקס, ממשיך להתרחב ולתפוס נתחי שוק.

מניית פרטנר עלתה ברקע לדיווחים על מגעים עם חברת תפוז לרכישת הפעילות של פורטל האינטרנט, כמקור נוסף לגיוס כספים של בעל השליטה אילן בן דב.

מניית אלביט הדמיה עלתה בעקבות הדיווח החיובי אתמול על התרחבות של 412% בהפסדי 2009 ל-533 מיליון שקל.

מניית קומברס ירדה לאחר הודעתה על קבלתה התראה מרשות ניירות ערך האמריקנית (ה-‏SEC‏), כי ניירות הערך שלה עלולים להימחק מהמסחר ברשימת הפינק שיטס, בה היא נסחרת מאז גילוי הפרשה, מאחר שאינה עומדת בתנאים שה-‏SEC‏ הגדיר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]