מפחדת מ-IMF: יוון רוצה לשנות תנאי הסיוע של האיחוד האירופי

לדברי בכירי ממשל באתונה, ממשלת יוון תדרוש שיטת סיוע ברורה יותר מהאיחוד האירופי, ללא השתתפות קרן המטבע ותאפשר תגובה מהירה יותר לבקשת סיוע פיננסי ■ "כמה חברי ממשלה כבר הביעו התנגדות לסיוע מקרן המטבע"

בכירי ממשל באתונה מסרו היום (ג') כי ממשלת יוון חוששת כי קרן המטבע הבינלאומית (IMF) תכפה עליה תנאים נוקשים בתמורה למתן הסיוע, לכן היא מעוניינת לשנות את תנאי חבילת הסיוע עליה הוסכם בפסגת האיחוד האירופי בחודש שעבר על מנת להימנע ממצב שבו תצטרך לקבל הלוואות מה-IMF.

"ראש הממשלה יורגוס פפאנדריאו החל לקבל מידע מקרן המטבע על תנאים אפשריים ורפורמות להם יידרש בתמונה לסיוע פיננסי מאז הפסגה האחרונה של האיחוד האירופי", אמרו הבכירים לעיתון מרקט ניוז אינטרנשונל. "כמה חברי ממשלה כבר הביעו התנגדות לסיוע מקרן המטבע".

לדבריהם, ממשלת יוון תדרוש שיטת סיוע ברורה יותר מהאיחוד האירופי, ללא השתתפות קרן המטבע ותאפשר תגובה מהירה יותר לבקשת סיוע פיננסי. "הממשלה רוצה לשפר את העסקה ולגבש את הפרטים עליהם טרם הוחלט סופית", אמר בכיר בממשל היווני.

הסכם הסיוע של האיחוד האירופי מגדיר את השלבים בהם יינתן הסיוע ליוון אך לא פחות חשוב מכך הוא קובע שיש להגביר את התיאום בין כלכלות אירופה. ההסכם קובע גם שהתערבות האיחוד האירופי לא תהיה מיידית אלא כמפלט אחרון, כך שעיקר כובד המשקל יוטל בהתחלה על ה-IMF. יוון צריכה לפרוע אג"ח בהיקף של 27 מיליארד דולר בחודשים אפריל ומאי והיא מקווה לגייס אגרות חוב חדשות כדי למחזר את מרבית החובות הללו.