פועלים סהר ממליצה להתנגד למענק של 3.4 מיליון שקל לשלמה רודב

מבדיקה שערכו כלכלני החברה עולה כי עלות השכר השנתית המוצעת של רודב גבוהה בלמעלה מ-100% מהממוצע אצל מקביליו ■ חבילת השכר של יו"ר בזק מוערכת בכ-12 מיליון שקל

חברת הייעוץ הכלכלי פועלים סהר מכריזה מלחמה על שכר הבכירים במשק. ל"גלובס" נודע כי בניתוח שפרסמו האנליסטים של החברה לקראת אסיפת בעלי המניות של חברת התקשורת בזק, הם ממליצים שלא לאשר את המענק שמציעה החברה להעניק לשלמה רודב, היו"ר. בזק תקיים אסיפת בעלי מניות מיוחדת ביום חמישי הקרוב, בה תבקש להעביר החלטה לאישור חלוקת דיבידנד בסך 2.45 מיליארד שקל, וכן להעניק את המענק המקסימלי האפשרי לרודב.

כלכלני פועלים סהר מציינים כי בזק מבקשת להעניק לרודב מענק בסך 3.44 מיליון שקל, סכום שמהווה מכפלה של 18 משכורות חודשיות. סכום זה, הם מזכירים, הוא הבונוס המקסימלי הקבוע בהסכם ההעסקה של רודב, כפי שנחתם במאי 2008. המענק של רודב ניתן לו בהתאם לשיקול הדעת של הדירקטוריון, ובכפוף ליעדים בהם צריכה לעמוד החברה על סמך תוכניות העבודה השנתיות.

בפועלים סהר מבססים את המלצתם שלא לאשר את המענק לרודב על סמך השוואת עלות שכרו לעלויות השכר ב-2008 של יושבי ראש בחברות דומות הנסחרות במדד ת"א 25, ובהן אסם, גזית גלוב, סלקום, שטראוס והבנקים. כלכלני החברה טוענים כי חבילת השכר השנתית של רודב מוערכת בכ-12 מיליון שקל והיא כוללת שכר שנתי, חבילת אופציות וכן את המענק השנתי שטרם אושר.

בהתבסס על ההשוואה עם מקביליו קובעים בפועלים סהר כי עלות השכר השנתית המוצעת של רודב גבוהה בלמעלה מ-100% מהממוצע בקבוצת ההתייחסות.

בנוסף, הם טוענים, "נראה כי המענק אינו נגזר או נסמך על יעדים או תוכנית עבודה כנדרש בהסכם העסקתו, ונקבע על ידי דירקטוריון החברה בהתאם לקווים מנחים כלליים וללא התייחסות ספציפית לפרמטרים וליעדים ביצועיים מפורטים".

כלכלני פועלים סהר מסכמים, בכך שלהבנתם "לנוכח דברים אלו, היקף הבונוס יכול שייקבע באופן שרירותי".

לא ההתנגדות הראשונה

בשנת 2009, בה רשמה בזק רווח של כ-3.6 מיליארד שקל, עמדה עלות שכרו של רודב על 11.7 מיליון שקל בשנה, כש-3.4 מיליון שקל מתוכה הוגדרו כמענק, ואילו 5.2 מיליון שקל כהטבה באופציות.

חשוב להדגיש כי זו אינה ההתנגדות הראשונה לחלוקת המענקים בבזק. במקביל לפרסום הדו"חות לשנת 2009 דיווחה החברה כי הדח"צ יצחק אידלמן התנגד לחלוקת המענקים למנכ"ל, אבי גבאי, ולמנכ"ל פלאפון, גיל שרון, בטענה כי "צריך להעניק מענקים לפי הנוסחה שנקבעה מראש, ולפיה אף אחד מהשניים לא הגיע למענק המקסימלי, ולכן לא צריך להעניק להם מענק חריג".

לצד ההתנגדות לאישור המענק לרודב, בפועלים סהר ממליצים לבעלי המניות לאשר את חלוקת הדיבידנד למרות שהיא צפויה להכפיל את שיעור החוב הפיננסי למאזן. "על אף צרכי המימון הגבוהים של החברה בשנים הקרובות והעלייה הצפויה ברמת המינוף, אנו סבורים שבשל תזרימי המזומנים החזקים של החברה מפעילותה השוטפת, אין בחלוקת הדיבידנד להעלות חשש לחוזקה הפיננסי של החברה", כותבים כלכלני החברה. בבזק סירבו להתייחס לנושא.