012 סמייל שוקלת להתמודד במכרז התדרים להקמת רשת סלולר

ממתינה להחלטת ועדת המכרזים על תעריפי הקישוריות, שיקבעו את דמי השינוע, ולהקלות הצפויות למפעיל חדש

012 סמייל, בניהולה של סטלה הנדלר, עשויה להתמודד על רכישת תדרים להקמת רשת UMTS (תדרי דור שלישי), ולא להסתפק בכניסה לשוק הסלולר במודל של MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי שרוכב על גבי רשתות קיימות), כך נודע היום (ג') ל"גלובס". בימים אלה החברה קיבלה רוח גבית חזקה בעקבות הפרסומים על הצניחה המסתמנת בתעריפי הקישוריות, ולפיכך ממתינה לקבל הבהרות ממשרדי התקשורת והאוצר לגבי האפשרות להקים רשת עצמאית.

בימים אלה ממתינה ועדת המכרזים, שהקימו משרדי האוצר והתקשורת, לעבודה כלכלית שנעשית דרך חברת הייעוץ שלדור. זו תמליץ על ההקלות שיקבל הזוכה במכרז התדרים. סמייל מחכה לראות מה יהיו התנאים הסופיים למכרז, ואם יהיו נוחים קיים סיכוי שהחברה תחליט להתמודד במכרז.

הכל תלוי בקישוריות

החלטה של סמייל תלויה לרוב במחיר שייקבע כתעריף הקישוריות. התעריף שייקבע על ידי משרד התקשורת בנושא הקישוריות ישמש לקביעת דמי השינוע. הקשיים של מפעיל סלולר חדש הם בעיקר הקמת אנטנות. לכן משרד התקשורת עומד לחייב את מפעילי הסלולר הקיימים למכור למפעילים חדשים דקות אוויר בכל הארץ (נדידה פנים ארצית - National Roamming). בכך תזורז אספקת השירות על ידי המפעיל החדש, והוא יוכל לבנות את הרשת שלו במהרה. במלים אחרות, לקוח של המפעיל החדש ישתמש ברשת האנטנות של מפעיל קיים, וישלם לו דמי שינוע שייגזרו ממחירי הקישוריות.

חייבת להיכנס לסלולר

נציין של-012 סמייל כמעט שאין ברירה, אלא להיכנס לשוק הסלולר. זאת בשל היותה שחקן שפועל בשוק מוגבל (ספק אינטרנט), וללא תמיכה מקבוצת תקשורת. לכן קיימת חשיבות רבה למדיניות הסופית שיקבע משרד התקשורת ולדרך שבה יגן על שחקן חדש. למשל, הרגלוציה בשוק הסלולר מאפשרת לחברות הסלולר לפעול בחופשיות, אך בשוק הנייח ישנן מגבלות רגולטוריות רבות, למשל על בזק שמחיריה מפוקחים והיא מחויבת בהפרדה מבנית. לכן סמייל, הפעילה במתן פתרונות תקשורת בשוק הנייח, תחכה להחלטות הרגולטוריות שייקבעו לפני שתחליט להיכנס לשוק הסלולר.