פישר רכש מעל 600 מ' ד'; סוחרים: "סיטי הוא המוכר הגדול"

ביום פעיל במיוחד, בנק ישראל לא מצליח להשאיר את הדולר מעל 3.7 שקלים, שכן הזרים מוכרים באגרסיביות ■ סוחרים: "המגמה היא ירידה ל-3.65 ש'; רק שינוי במדיניות הריבית בארה"ב ישנה את המגמה"

בנק ישראל הגביר היום (ד') את התערבותו בשוק המט"ח לאחר שהדולר ירד מתחת ל-3.69 שקלים. בחדרי העסקאות ציינו כי היקף הרכישות של הבנק עלה היום על 600 מיליון דולר, מה שהקפיץ את שערו של הדולר ל-3.7 שקלים, אך לא לאורך זמן. מול בנק ישראל ניצבו הבנקים הזרים שמכרו באגרסיביות והורידו את הדולר.

הדולר היציג נקבע בעלייה של 0.6% ל-3.705 שקלים, אולם במסחר הרציף הוא נסחר ב-3.698 שקלים. האירו היציג עולה ב-0.8% ל-5.048 שקלים.

מאז שחזר מחופשת חג הפסח רכש בנק ישראל דולרים מדי יום ביומו, בהיקף קטן יחסית של עשרות מיליוני דולרים ולעיתים נדירות כ-100 מיליון דולר. הבנק נכנס לשוק ברמות של 3.68-3.69 שקלים, אולם מהצד השני בנקים זרים מכרו דולרים בכמויות גדולות יותר וגרמו לייסוף הדרגתי בשערו של השקל, ולראיה הדולר לא מצליח להתרומם היום באופן משמעותי חרף ההתערבות המאסיבית של בנק ישראל.

סוחרים בשוק מסרו ל"גלובס" כי בנק סיטי הוא המוכר הגדול היום בשוק בקרב הזרים, ו"מוכר בבלוקים של 30 מיליון דולר כל פעם", כדבריהם". גם דויטשה בנק פעיל היום מאוד בשוק, כהרגלו כשחקן הגדול ביותר בשוק המט"ח המקומי והעולמי.

"יש לראות בהתערבותו של בנק ישראל היום איתות ושינוי מדיניות", אמר יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס. "למעשה, מאז העלאת הריבית מתערב בנק ישראל במסחר כמעט מדי יום וזאת בניגוד להערכותיהם של רוב הבנקים הזרים שהתערבותו תיפסק. בעצם התערבותו מאותת בנק ישראל שהאנומליה שנוצרה בשוק המט"ח עקב מכירות הספקולנטים אינה לרוחו ונראה כי גוברת בבנק ההערכה שהמשך התיסוף ייפגע בצמיחה. מעניין יהיה לראות בימים הקרובים מה תהיה תגובת הספקולנטים למהלך".

"המגמה היא מגמת ירידה"

ולאחר העלאת הריבית ערב חג הפסח, שהביאה להרחבת פער הריביות בין ישראל וארה"ב ולמכירות דולרים על ידי הזרים, בשוק ממתינים בדריכות לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש מארס, שייצא ביום ה' הקרוב. קונצנזוס תחזיות האנליסטים הינו לעלייה של 0.1% במדד, אשר ישפיע על החלטת הריבית של בנק ישראל בסוף החודש.

בינתיים, היום פורסם הדו"ח השנתי של היחידה לניהול החוב הממשלתי במשרד האוצר ל-2009. יחס החוב הממשלתי לתוצר בישראל עלה ב-3% ל-78% אשתקד. למרות שהיקף תיק החוב הממשלתי גדל לסכום חסר תקדים של 596 מיליארד ש' ב-2009 הגידול בהיקפן של הוצאות הריבית בתקציב המדינה היה נמוך יחסית והסתכם בכ-2%.

בעולם ממשיך האירו לטפס כנגד הדולר בשיעור של כ-0.25% ונסחר ב-1.365 דולר לאירו, כאשר את השיפור שנרשם בימים האחרונים בשערו של האירו כנגד המטבעות המובילים בעולם ניתן לייחס לחבילת הסיוע בסך 45 מיליארד אירו שאירגנו המדינות המובילות בגוש האירופי לטובתה של יוון. אתמול גם הצליחה ממשלת יוון לעבור בשלום גיוס הון, כאשר מכרז המק"מ (מלווה קצר מועד) זכה לביקושים ערים, זאת לאחר שבגיוסי הון קודמים לא הצליחה הממשלה למשוך את המשקיעים.

"רמת ההתנגדות לטווח הקצר היא 3.75 שקלים, שם ראינו בפעם האחרונה מכירות של גופים ש'התרגלו' לרמת הדולר הנמוכה", אמרו ל"גלובס" סוחרים בשוק. "כל עוד הדולר שוהה מתחת 3.755 שקלים הוא ימשיך להידרדר לעבר ה-3.65 שקלים. המגמה היא מגמת ירידה, ורק שינוי דראסטי במדיניות הריבית בארה"ב יובילו לשבירה של המגמה היורדת".

[לאתר המט"ח]