גוגל נופלת למרות שהכתה את התחזיות: רווחיה זינקו ב-37%

המניה מאבדת כ-4% במסחר המאוחר ■ הרווח הסתכם ב-1.96 מיליארד ד' ■ הרווח המתואם עקף ב-16 סנט את התחזיות בשוק כשזינק ל-6.76 ד' למניה ■ ההכנסות זינקו ב-23% ל-5.06 מיליארד ד' לעומת צפי ל-4.95 מיליארד ד'

ענקית האינטרנט גוגל דיווחה הערב לאחר סיום המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2010. מהדו"חות עולה, כי רווחיה של גוגל זינקו ב-37% לכ-1.96 מיליארד דולר או 6.06 דולר למניה. הרווחים המתואמים עקפו ב-16 סנט את ממוצע הציפיות בשוק כשהחברה דיווחה על רווח של 6.76 דולר למניה לעומת צפי ל-6.6 דולר למניה.

גם בשורת ההכנסות עקפה החברה את הציפיות כשדיווחה כי ההכנסות עלו ב-23% ל- 5.06 מיליארד דולר לעומת צפי ל-4.95 מיליארד דולר. ההכנסות מאתרים שבבעלותה של גוגל היוו 66% מסך הכנסות החברה והסתכמו ב-4.44 מיליארד דולר, מדובר בעלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ולמרות כל זאת המניה מאבדת כ-4% במהלך המסחר המאוחר מאחר ובשוק נלחשו מספרים גבוהים עוד יותר.

הרווח התפעולי המתואם (Non Gaap) היה 2.77 מיליאר דולר שהם 41% מההכנסות.

החברה הצהירה כי היא צופה להמשיך ולהתרחב באופן משמעותי. ברבעון הראשון הגדילה החברה בצורה אגרסיבית את כוח העבודה שלה וברבעון הראשון הצטרפו לחברה כ-800 עובדים ומצבת כוח האדם שלה הסתכמה ב-20,621 עובדים ברחבי העולם. עיקר העלייה ברווח מיוחסת לגידול בפעילות הפירסום של החברה.

גוגל דיווחה כי שיעור ההקלקות על ידיעות שפורסמו באמצעותה ויצרו הכנסות עלה ב-15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המחירים ששולמו ע"י המפרסמים בעבור אותן מודעות לגוגל עלו ב-7%.

מספר ארועים בלטו במהלך הרבעון הראשון: השקתו של הטלפון הסלולרי נקסוס 1, החלטתה השנויה במחלוקת להפסיק את שירותיה בסין, וכן עלייה בהיקף הפיקוח הרגולטורי על החברה באופן כללי. נתח השוק של גוגל בארה"ב בתחום החיפוש באינטרנט היה 65%, הרבה מעל ליריבה הבאה בתור, יאהו.

נציין כי לפני פרסום הדו"חות צפתה האנליסטית המובילה בתחום האינטרנט, מרי מיקר ממורגן סטנלי, לגוגל מכירות של 5.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון, ורווח למניה של 6.56 דולר. מיקר הניחה שהצמיחה השנתית שלה הייתה יותר חזקה מחוץ לארה"ב לעומת בתוך ארה"ב.‏ להערכתה, ברבעון הראשון 55% מהמכירות של גוגל הגיעו מהשווקים הבינלאומיים, ואת אפקט היציאה מסין, שוק האינטרנט הכי גדול בעולם, נראה רק ברבעון הבא, כי הוא בוצע בפועל בסוף מארס.

מיקר העריכה שמנועי הצמיחה של גוגל לשנים הקרובות הם בעיקר האינטרנט הנייד, כלומר חיפוש ופרסום על גבי הטלפונים, והפרסום באתר ‏YouTube‏ בצפייה רגילה או על גבי מכשירים ניידים.