וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת - מניית סיטיגרופ זינקה ב-7%

דו"חות סיטיגרופ ונתוני מאקרו חיוביים הצליחו להשרות קצת אופטימיות על וול סטריט המזועזעת ■ ירידות במחירי הסחורות ■ IBM דיווחה לאחר סיום המסחר על רווח של 2.6 מיליארד דולר

וול סטריט סגרה את יום המסחר הראשון שלה במגמה מעורבת, לאחר שדו"חות סיטיגרופ ונתוני מאקרו חיוביים הצליחו להשרות קצת אופטימיות על וול סטריט המזועזעת בעקבות פרשת גולדמן זאקס שפורסמה ביום שישי האחרון. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% ומדד S&P 500 הוסיף 0.4%. כנגד, הנאסד"ק ירד ב-0.1%.

ברקע, בורסות אסיה ואירופה ננעלו מוקדם יותר בירידות חדות בהובלת מגזר התעופה והפיננסיים.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית על השווקים הבינלאומיים כי סביר להניח כי יותר מתוצאתה של תביעה ספציפית זו של גולדמן זאקס, שישלמו במקרה הרע כמה מאות מיליוני דולרים כקנס, מודאגים המשקיעים מנכונותה של רשות ני"ע להמשיך ולהטיל האשמות נוספות על Goldman ובנקים אחרים.

"אנו מאמינים כי למרות שסביר כי תביעות נוספות יוגשו, השפעתן על הסקטור הפיננסי בטווח הארוך תהיה מוגבלת, והן אינן מהוות תחליף לפתרון רגולאטורי ארוך טווח לעיוותים בשוק. ברמת השוק כולו, אנו מרגישים כי לאחר מספר שבועות רצופים בו שוקי המניות שבר שיאים, תיקון הוא מבורך. נסכם ונצטט את המשקיע האגדי Warren Buffett שאמר: כשכולם מפחדים - תקנו וכשכולם קונים - תפחדו", מציינים בלאומי.

המדדים המובילים בבורסות אסיה רשמו כאמור היום (ב') את הירידה החדה מזה כחודשיים, לאחר הירידות החדות שנרשמו בוול סטריט ביום שישי. בורסת שנחאי צנחה בקרוב ל-5% בעקבות המשך מאמצי המימשל לקרר את שוק הנדל"ן. גם בהונג קונג נרשמו ירידות חדות של קרוב ל-3%.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בחודש מאי צנחו ב-2.2% לרמה של 81.45. החוזים על הזהב סגרו את המסחר בירידה של 0.1% לרמה של 1,135.8 דולר לאונקיה.

בזירת המאקרו, כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר, פורסם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים שהראה כי המדד עלה במרץ ב-1.4%, בהמשך לגידול של 0.1% בפברואר. זאת לעומת ציפייה לעליה של 1% בלבד.

מיגזרי הפיננסים והתעופה במוקד

מניות הפיננסים ממשיכות לרכז עניין. הרשות לניירות ערך בארה"ב, ה-SEC, בודקת בנקים נוספים שהיו מעורבים בהונאות סאב פריים מלבד גולדמן זאקס. כך מדווח היום (ב') הוול סטריט ג'ורנל. עדיין לא ברור באיזה בנקים או בתי השקעות מדובר אבל ככל הנראה מריל לינץ', ששייך היום לבנק אוף אמריקה , נמצא ברשימה.

גם מניות התעופה מרכזות עניין, כגון דלתא, קונטיננטל ואמריקן איירליינס, על רקע ההשפעה המתמשכת של ענן האפר הוולקני על התעופה בתוך אירופה, אליה וממנה.

לפני פתיחת המסחר, ענקית הפיננסיים סיטיגרופ דיווחה כי רשמה רווח של 4.43 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2010 - הרווח הרבעוני הגבוה ביותר מאז 2007.

עוד בגזרת הדו"חות, חברת התרופות איליי לילי דיווחה על רווח של 1.18 דולר למניה והכנסות של 5.49 מיליארד דולר. זאת מעל תחזית האנליסטים לרווח של 1.12 דולר למניה.

IBM דיווחה לאחר סיום המסחר על רווח של 2.6 מיליארד דולר או 1.97 דולר למניה. התוצאות עלו על תחזיות האנליסטים לרווח של ל-1.93 דולר למניה.