התפטרה ליזי שגיא, שכינתה את יום הזיכרון "קרקס פורנוגרפי"

שגיא מתפטרת מתפקידה כמנהלת אגף המידע בארגון "בצלם" ■ "אני מקווה שעכשיו תשומת-הלב תחזור לדבר החשוב באמת: המאבק למען השמירה על זכויות האדם בשטחים"

ליזי שגיא, מנהלת אגף המידע בארגון "בצלם", הודיעה היום (ה') כי היא תחדל לכהן בתפקידה בארגון בעקבות פרסום הדברים שכתבה בבלוג שלה, בו היא כינתה את יום הזיכרון "קרקס פורנוגרפי".

"לאור הניסיון לנגח את ארגון 'בצלם' ולפגוע בעבודתו באמצעות פרסום תכנים מהבלוג האישי שלי, החלטתי לעזוב את תפקידי", מסרה שגיא. "הוסכם עם מנכ"ל הארגון כי תינתן לי ארכה מספקת עד לסיום מסודר של העבודה".

הדברים שכתבה שגיא עוררו הדים רבים. בין היתר, שגיא כתבה כי היא אינה עומדת בצפירה ביום הזיכרון לחללי צה"ל, ציינה כי ישראל המציאה אנטישמיות כדי לחמוק מאחריות לפשעיה וטענה ש"ישראל הופכת את חללי צה"ל ל'סלבס' ומעודדת ילדים להיות שהידים".

שגיא כתבה את הדברים לפני שהצטרפה לכהן ב"בצלם", ולפיכך בארגון התנערו מדבריה וטענו כי דברים אלה לא משקפים את רוח הארגון.

"רוב הדברים שהובאו בשמי, הוצאו מהקשרם וחוברו יחד על מנת לייצר פרובוקציה מצערת, ביום כל כך רגיש בחברה הישראלית כיום הזיכרון", אמרה היום שגיא. "יחד עם זאת, ברור לי כי העמדות שהבעתי אינן מקובלות על הארגון. אני מקווה שעכשיו תשומת הלב תחזור לדבר החשוב באמת: המאבק למען השמירה על זכויות האדם בשטחים".