עופר נמרודי ל"גלובס": "שוק הנדל"ן ביפו הגיע לנקודת רתיחה"

"מאמצע 2004 נרשמו ביקושים הולכים וגוברים בקרב יזמים לרכישת מגרשים ביפו, ובד בבד החלה עיריית תל אביב-יפו לבצע השקעות מסיביות באזור בכל הקשור בשיפור התשתיות ובהתחדשות יפו העתיקה"

חברת הכשרת הישוב חתמה על שלושה הסכמים עם קבוצת יזמים, שבמסגרתם מכרה ארבעה מתוך ששת המגרשים שבבעלותה במתחם חסידי אומות העולם בשדרות ירושלים ביפו בתמורה כוללת של 43 מיליון שקל.

מהחברה נמסר כי המגרשים מיועדים לבנייה רוויה למגורים וכן לשטחי מסחר, על פי התב"ע (תוכנית בניין עיר). בכל מגרש יש זכויות לבנייה רוויה של 44 יחידות דיור, ובסך הכל 176 יחידות דיור, וכן 95 מ"ר לשטחי מסחר. השטח הכולל של המגרשים הוא 20.5 דונם.

האם לדעת החברה המחירים באזור הגיעו לכלל מיצוי? "הכשרת הישוב מיצתה את תהליך ההשבחה של הקרקע, ולאור המחיר שסוכם בעסקה היא מצאה לנכון לממש הקרקע", נמסר מהחברה.

הכשרת הישוב תמשיך להחזיק בשני המגרשים שנותרו, שעליהם יש לה זכויות בנייה רוויה של 90 יחידות דיור נוספות וכן כ-885 מ"ר שטחי מסחר.

לדברי עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב, "מאמצע 2004 נרשמו ביקושים הולכים וגוברים בקרב יזמים לרכישת מגרשים ביפו, ובד בבד החלה עיריית תל אביב-יפו לבצע השקעות מסיביות באזור בכל הקשור בשיפור התשתיות ובהתחדשות יפו העתיקה. בשנה האחרונה הגיע השוק לנקודת רתיחה, דבר שיצר עבורנו את ההזדמנות המתאימה לממש את הנכסים שהושבחו במחיר שנקבע".

בשנת 2009 מימשה הכשרת הישוב קרקעות בהיקף כולל של כ-32 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל ב-2008. בשנת 2009 מכרה החברה, בין השאר, ליזם פרטי מגרש ל-36 קוטג'ים בחדרה בשטח 14 דונם תמורת 15 מיליון שקל.