תשואה 10 של שירי ויצמן לא מסוגלת לשלם בזמן לבעלי האג"ח

חברת הנדל"ן שבשליטת מנכ"ל מפלגת העבודה מבקשת הסדר חוב עם הנושים ■ תשואה 10 סיימה את 2009 בהפסד של 33 מיליון שקל, ורואי החשבון שלה הצמידו לראשונה הערת "עסק חי" לדו"חותיה

‏חברת הנדל"ן תשואה 10 , הנמצאת בשליטת מנכ"ל מפלגת העבודה, שירי ויצמן, הודיעה היום כי לא תוכל לעמוד בתשלום הקרוב למחזיקי האג"ח - 11.2 מיליון שקל. בסיכום 2010 צריכה תשואה 10 לשלם לבנקים ולמחזיקי האג"ח 46 מיליון שקל, ועבור חברת נדל"ן קטנה עם חשיפה גדולה למזרח אירופה, שם מרבית הפרויקטים תקועים, מדובר במשימה בלתי אפשרית.

תשואה 10 סיימה את 2009 בהפסד של 33 מיליון שקל, ורואי החשבון שלה הצמידו לראשונה הערת "עסק חי" לדו"חותיה, עם ספקות משמעותיים לגבי המשך קיומה.‏ החברה צברה גירעון של 19 מיליון שקל בהון העצמי, ותזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 15 מיליון שקל. עם הכנסות של 1.1 מיליון שקל ב-2009, לחברה לא נותרה ברירה אלא לממש ומהר.

בחודשים האחרונים החברה מכרה מספר נכסים בבאר שבע והשתמשה בחלק מהתמורה להחזר חובות לבנקים. ואולם, לאחר שחתמה בנובמבר האחרון על הסכם למכירת חניון, נאלצה להכיר בהפסד מירידת ערך בגובה של 2.8 מיליון שקל, ולאחר שמכרה נכס ששימש כסניף של בנק לאומי הכירה בהפסד של 1.8 מיליון שקל.

באסיפת אג"ח שהתקיימה ביום חמישי במשרדי החברה במגדל שער העיר, הועברה ביקורת על העסקאות שביצעה בחודשים האחרונים. האסיפה הייתה משותפת לשתי סדרות האג"ח של החברה ולבסוף הוחלט להעמיד להצבעה האם למנות נציגות שתנהל מו"מ עם ההנהלה.‏