הפוליסות המשתתפות ברווחים סוגרות חזק את הרבעון הראשון

השיגו תשואה של 2.02% בחודש מארס ■ מנורה מבטחים מובילה את הדירוג ל-12 החודשים, עם תשואה של 27.5%, אולם התוצאות החלשות של 2008 עדיין גורמות לה לדירוג נמוך בדירוג התלת-שנתי

כבר 16 חודשים רצופים שחברות הביטוח משיגות למבוטחים תשואה חודשית ממוצעת חיובית. במארס 2010 הייתה זו תשואה מצרפית ממוצעת של 2.02% בפוליסות המשתתפות ברווחים (המוכרות גם כקרן י').

כך, בסופו של הרבעון הראשון ב-2010 ניתן לקבוע שהתשואות הגבוהות שאפיינו את 2009 נמשכות ללא האטה, כשחברות הביטוח מציגות בשלושת החודשים הראשונים של השנה תשואה מצרפית ממוצעת של 3.9%.

מדובר ללא ספק בתשואה גבוהה ויפה, שמחד ממשיכה למחוק את הפסדי 2008 ומאידך מאפשרת לחברות הביטוח לחזור ולגבות ברבעון הראשון את דמי הניהול המשתנים הגבוהים, לאחר הפסקה ב-2009.

את 12 החודשים האחרונים סיימו חברות הביטוח עם תשואה מצטברת ממוצעת של 27.5%, כאשר בשלוש השנים האחרונות רשמו הפוליסות המשתתפות ברווחים תשואה מצטברת של 17.9%.

בסיכום חמש השנים האחרונות התשואה המצטברת הממוצעת כבר עומדת על 48.1%.

מנורה מבטחים, בניהול ארי קלמן, מובילה את דירוג התשואות ל-12 החודשים האחרונים בקרן י'. בתקופה זו רשמה החברה, שהובילה את דירוג התשואות ב-2009, תשואה מצטברת של 32.4%. עם זאת, בהסתכלות לטווח ארוך יותר מנורה כבר אינה ממובילות הענף, כשהתשואות החלשות שלה ב-2008 (תקופת המשבר) עדיין ניכרות.

כך, בשלוש השנים האחרונות מנורה רשמה תשואה מצטברת של 17.1%, כשרק אליהו והפניקס מתחתיה.

המקומות השניים - של כלל

במקום השני בדירוג התשואות של ביטוחי המנהלים ניצבת כלל ביטוח, בעלת התיק השני בגודלו בענף. כלל, בניהול שי טלמון, מציגה תשואה של 30.3% ב-12 החודשים האחרונים, כשבנוסף היא מציגה את התשואה הגבוהה ביותר מקרב חברות הביטוח הגדולות בדירוג לשלוש השנים האחרונות. אגב, בדירוג התשואות לחמש השנים האחרונות כלל מציגה תשואה מצטברת של 53.1% - שנייה רק למגדל, המחזיקה בתיק הגדול בענף.

גם במקום השלישי בדירוג התשואות ל-12 החודשים האחרונים ניצבת חברה גדולה - הראל, בניהול מישל סיבוני, שרשמה בתקופה זו תשואה של 27.8%. בין החברות הקטנות נציין את איילון והכשרה ביטוח, האוחזות יחדיו בתשואה הגבוהה ביותר בענף בדירוג התשואות לשלוש השנים האחרונות - 22.3% לכל אחת מהן.

בכל שלושת טווחי הזמן הנבחנים, ניצבות שתי חברות בתחתית הדירוג: הפניקס ואליהו.