מעודדת מהפרסומים: איתוראן הגישה בקשה לרשיון MVNO

החברה קיבלה רוח גבית מהפרסומים בדבר הכוונה להפחית את תעריפי הקישוריות בסלולר לרמה מינימלית ■ מפעיל וירטואלי הוא מפעיל חסר תשתיות ועליו לחכור אותן ממפעיל קיים ולשלם לו דמי שינוע בלבד

חברת איתוראן הגישה בקשה לקבלת רישיון MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי), כך נודע היום (ג') ל"גלובס". בכך מצטרפת איתוראן לחברת דואר ישראל ולחברת בינת, שהגישו גם הן בקשות זהות. עבור איתוראן, שעוסקת בתחום המיגון לרכב, הכניסה לתחום ה-MVNO היא הזדמנות אסטרטגית להרחבת הכנסותיה באמצעות אספקת שירותי סלולר. החברה קיבלה רוח גבית מהפרסומים בדבר הכוונה להפחית את תעריפי הקישוריות בסלולר לרמה מינימלית, דבר המהווה עבורה ועבור מתחרותיה אינדיקציה כלכלית לגבי הכדאיות להיכנס לתחום.

נדגיש כי איתוראן, כמו יתר החברות שהגישו בקשות לקבל רישיון, מגישות בקשה רשמית על מנת להתקדם בתהליך הכנת הרישיון, אך ההחלטה הסופית תתקבל רק כאשר רמת המחיר הסופית של דמי השינוע למפעיל קיים תתפרסם. זו הסיבה שהחברות מתעכבות בצירוף הערבות הנדרשת במסגרת הבקשה.

מפעיל וירטואלי הוא מפעיל חסר תשתיות ועליו לחכור אותן ממפעיל קיים ולשלם לו דמי שינוע בלבד. בישראל יש כמה וכמה חברות שמעוניינות להיכנס לשוק המפעילים הוירטואליים, אך משרד התקשורת, בראשות השר משה כחלון, טרם סיים לגבש את המדיניות בעניין עד תומה. כך למשל המשרד טרם הכריע בסוגיה אם מפעיל סלולר וירטואלי יקבל דמי קישור גומלין בגין שיחות נכנסות ובאיזה שיעור, שכן השיחות נכנסות לרשת שאינה בבעלותו, או אם לאו.

משרד התקשורת דחה את הטיפול בסוגיית השיחות הנכנסות למפעילים הוירטואליים, על אף שבאופן רשמי ניתן לקבל רישיון לכך.