מעוז: "יוון מלאה ברועי עיזים עצלנים, בפורטוגל פיסחים, בספרד ישנים סייסטה ואירלנד מדינת שיכורים"

הכלכלן הראשי של אקסלנס-נשואה התראיין לערוץ 1 וסיפק את הניתוח הבא למשבר הכלכלי המתעצם: "אירופה היא יבשת גריאטרית, וישראל צריכה להתחיל להפנות את היצוא שלה למדינות הצהובות והחומות - הודו, סין וברזיל" ■ "איזו ערבות הדדית? הפיסחים והצולעים של ספרד ופורוטוגל יעזרו לעצלנים מיוון?" ■ "הרייך הרביעי שוב כובש את אירופה, הפעם באמצעים כלכליים"

"ישראל צריכה להתחיל לפנות למדינות הצהובות והחומות, קרי: הודו, סין וברזיל, ולהתחיל להיפרד מאירופה, היבשת הגריאטרית. כך אמר אמש (ד') בערב בראיון בוטה למדי לערוץ 1 שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס-נשואה, בהתייחסו למשבר הכלכלי ביוון ובפורטוגל.

מעוז האשים בראיון ישירות את אזרחי המדינות האירופיות המעורבות במשבר הכלכלי, והדביק להם מגוון כינויים. על הספרדים, הפורטוגלים והיוונים, אמר מעוז: "מדובר באנשים יחסית עצלנים, שלא רוצים לעבוד, לעומת החריצות הגרמנית שכובשת את אירופה. כל זמן שהייתה פריחה כלכלית לא ראו את ההבדלים, אבל עכשיו הים נסוג ורואים מי חלש".

מעוז הוסיף: "יוון היא מדינה של רועי עיזים, שנכנסה בתרמית לאיחוד האירופי. בפורטוגל החינוך לא טוב ומיושן, וחינוך כזה לא משאיר להם סיכוי להגדיל את הערך המוסף שלהם מול מדינות אחרות.

"ספרד חשבה שפנטסטי להביא עובדים מצפון אפריקה והם נהיו אדונים, הם לא עובדים, עושים סייסטה בצהריים. המשבר יתפשט בקרוב גם לאיטליה, לפחות לחלק הדרומי שלה, ולמדינות שיכורים כמו אירלנד. יש באירופה רק שתי מדינות חזקות: גרמניה, הרייך הרביעי כובש את אירופה מחדש, הפעם לא במלחמה אלא באמצעים כלכליים; וצרפת, במידה מסוימת".

לפי מעוז, הערבות ההדדית לא תעבוד כי "הארגונים המקצועיים ביוון חוצפנים ולא מוכנים להוריד רמת חיים, לא מוכנים לצנע, ואזרחי גרמניה לא רוצים לעזור לעצלנים האלה בלי שהם ייקחו אחריות. לא זו בלבד, איזו ערבות הדדית יש כאן? הפיסחים והצולעים של ספרד ופורוטוגל יעזרו לעצלנים של יוון? העזרה ההדדית באירופה מאוד רופפת".

לפי מעוז, הייצוא הישראלי לאירופה ימשיך להיחלש, וכאמור ישראל צריכה למקד מאמצי ייצוא במדינות "החומות-צהובות".