ברננקי שמר על הסטטוס קוו: הריבית ברמת השפל "לתקופה ממושכת"

שיעור הריבית נותר בין 0%-0.25% ■ ה'פד' רואה שיפור במצב הכלכלי וציין כי האינפלציה נותרה תחת השגחה ■ הדגיש את תחילת השיפור בשוק העבודה ■ הערכות: העלאות הריבית יחלו לקראת סוף השנה

הריבית בארה"ב נותרה ללא שינוי גם הפעם כאשר גם הפעם חזר הפדרל ריזרב על כוונתו להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית 0%-0.25% "לתקופה ממושכת".

בהודעתו ציין הפד' כי הוא רואה כי התנאיים הכלכליים מתחילים להשתפר ומציין את הריביות הנמוכות המאפשרות שימוש זול יותר במקורות, כמוכן הדגישה הודעת ה'פד' את האינפלציה המצויה תחת השגחה ואת הציפיות המתונות ביחס לעלייתה כסיבה מרכזית לכך שה'פד' מאפשר לעצמו להותיר את הריבית על כנה ברמת שפל היסטורית למשך זמן כה ממושך."האינפלציה צפויה להמשיך ולהיות מתונה למשך זמן מה" נאמר בהודעת ועדת השוק הפתוח, ה-FOMC.

עם זאת, "השיפור במצב הכלכלי מצוי תחת אילוצים ולחצים שונים", ציין ה'פד' בהודעתו.

לאחר פרסום החלטת הריבית מתגברות עליות השערים בוול סטריט.

המשקיעים מהמרים כי העלאות הריבית יחלו לקראת סוף השנה.

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי מרגיש בנוח עם הצמיחה בת הקרוב לשנה שנרשמה בכלכלה האמריקנית, ללא שחלה עלייה באינפלציה. עוד צויין בהודעת ה'פד' כי בעוד שמכיוון הצרכנים חלה עלייה בפעילות הצרכנית כמו גם גידול בהשקעות העסקיות, עדיין נותר שוק הדיור תחת לחץ ושיעור האבטלה לא ירד מ-9.7%.

הזינוק ברווחי החברות במהלך הרבעון האחרון כפי שבא לידי ביטוי בדוחות החברות השייכות למדד ה-S&P 500 שפורסמו במהלך החודש האחרון, נגרם כתוצאה מעלייה בביקושים מעבר לים וירידה בעלויות העבודה בארה"ב.

בהודעת הריבית הקודמת ציינו בפד' את התייצבותו של שוק העבודה בארה"ב והפעם מציינים בהודעה את תחילת השיפור בשוק העבודה, אך עדיין טוען הבנק המרכזי כי לא מספיק עסקים שוכרים את עזרתם של עובדים חדשים.

נציין כי בחודש שעבר הסתיימה תוכנית הרכישות של הפדרל ריזרב לנכסים מגובי משכנתאות בהיקף של 1.25 טריליון דולר, מה שהקפיץ את הגירעון במאזן ל-2.34 טריליון דולר והביא לחששות בקרב חלק מבכירי הפד' ודרישה מכיוונם להתחיל ולמכור את אותם נכסים.עם זאת, בהודעת הריבית לא היתה התייחסות למכירת נכסים.