פרטנר לשר התקשורת: "הפסק את ה'עליהום' הציבורי עלינו"

המאבק על הפחתת הקישוריות: לפי חברות הסלולר, נוצר מצב בו הן נאלצות להתמודד עם גל פופוליזם, שאינו מאפשר להן להציג את עמדותיהן בצורה ראויה ומקצועית ■ המכתב לכחלון נשלח עקב המלצת חברת הייעוץ NERA להפחית את תעריפי הקישוריות לרמה של פחות מ-5 אגורות

לקראת ההחלטה על הפחתת דמי הקישוריות (תעריפי השלמת שיחה) בסלולר, הלחץ על חברות הסלולר הולך וגובר.

ל"גלובס" נודע היום (ה') כי בעקבות הפרסום על המלצת חברת הייעוץ הבינלאומית NERA להפחית את תעריפי הקישוריות לרמה של פחות מ-5 אגורות, פנתה חברת פרטנר , בניהולו של דוד אבנר, לשר התקשורת משה כחלון וביקשה ממנו להפסיק את ה"עליהום" הציבורי על חברות הסלולר. כך, טוענת פרטנר, יתאפשר דיון ציבורי ענייני ותקין בסוגיה. גם חברות אחרות העלו טענות ברוח זו.

במכתב ששלחה פרטנר לכחלון נטען כי הפרסומים בתקשורת על ההפחתה הצפויה יצרו גל ציבורי שלילי כלפי חברות הסלולר, וזאת מבלי שקיבלו הזדמנות להציג את עמדתן בצורה ראויה, כפי שמחייב הליך ציבורי תקין. פרטנר חוששת כי ההתקפות של ראשי משרד התקשורת נגד החברות יוצרות הד ציבורי מסוכן, שעשוי להשפיע בצורה שלילית על עמדת המשרד.

גל של פופוליזם

בכירים בחברות הסלולר טוענים כי החומרה היא בכך שהחברות מצטיירות כנאשמות וכחברות שעושקות את הציבור. לפי החברות, באווירת ה"עליהום" שיצר משרד התקשורת, כמו גם גופים אחרים כמו משרד האוצר וחברי כנסת שונים, נוצר מצב שבו הן נאלצות להתמודד עם גל ענק של פופוליזם, שאינו מאפשר להן להציג את עמדותיהן בצורה ראויה ומקצועית.

עוד טוענות החברות כי הן ביקשו מהמשרד לשתף אותן בתהליך העבודה ולדון איתן לגבי המתודולוגיה לפיה היא תתבצע, אך המשרד דחה בקשה זו.

לדברי בכיר בחברות הסלולר, ברור כי המתודולוגיה שלפיה תעבוד NERA תשפיע על התוצאה הסופית, לכן היה הראוי כי משרד התקשורת ישמע את עמדת החברות לפני שהוא יוצא לדרך, אבל כאמור, הוא התנגדו לכך.

מסקנות של NERA אמורות לעלות בקרוב לדיון במשרד התקשורת, לאחר שיושלם הכנת השימוע הציבורי.