מניית היום: iRobot מזנקת 33% במחזור גבוה פי 10 מהממוצע

כשמה כן היא, iRobot מפתחת, מעצבת ומשווקת רובוטים לצרכנים פרטיים, לממשלות, ולמגזר העסקי בארה"ב ובעולם ■ החברה דיווחה על תוצאות טובות לרבעון הראשון, שעלו על צפי האנליסטים וכן על אלו של החברה עצמה ■ העלתה תחזיות להמשך

במסגרת סיקור "מניית היום", בחרנו לציין את מניית iRobot (סימול IRBT בבורסת הנאסד"ק), שמזנקת בכ-33% במחזור הגבוה פי 10.2 מממוצע המסחר במניה ב-3 החודשים האחרונים, למחיר של יותר מ-20 דולר.

כשמה כן היא, iRobot מפתחת, מעצבת ומשווקת רובוטים לצרכנים פרטיים, לממשלות, ולמגזר העסקי בארה"ב ובעולם. בין מוצריה ניתן למצוא רובוטים שואבי אבק, רובוטים לניקיון כללי, ועוד - שאת כולם ניתן לתכנת בהתאם לצורך. הרובוטים של החברה נמכרים ברשתות הטכנולוגיה והקמעונאות המובילות בארה"ב וכן ברשת.

iRobot דיווחה על תוצאות כספיות טובות לרבעון הראשון של 2010, שעלו על תחזיות האנליסטים בוול סטריט וכן על אלו של החברה עצמה. החברה גם העלתה תחזיות להמשך.

רווחי iRobot הסתכמו ברבעון הראשון ב-6.2 מיליון דולר, או 24 סנט למניה - לעומת הפסד של 1.8 מיליון דולר או 7 סנט למניה ברבעון הראשון של 2009. ההכנסות עלו ב-67% והסתכמו ב-95 מיליון דולר. תחזיות האנליסטים בוול סטריט היו לרווח של 4 סנט למניה, שייגזר מהכנסות של 83.3 מיליון דולר.

החברה צופה רווח של 6-8 סנט למניה ברבעון השני של השנה, ושל 35-40 סנט ב-2010 כולה. האנליסטים צפו לה הפסד של 4 סנט למניה ברבעון השני, ורווח של 23 סנט בכל 2010.