חוזה לאלביט מערכות עם משרד הביטחון בהיקף 50 מיליון דולר

אלביט תספק לצה"ל מטוסים ללא טייס על פני 3 שנים ותרחיב את היכולות שלהם ליישומים נוספים בתחום המודיעין ■ יוסי אקרמן: "בעקבות צה"ל, אנו מאמינים כי לקוחות רבים יחליטו להצטייד אף הם במערכת שלנו"

אלביט מערכות דיווחה היום (א') על חוזה חדש עם משרד הביטחון הישראלי לאספקת מטוסים ללא טייס בהיקף כספי של 50 מיליון דולר, על פני 3 שנים. מניית אלביט מערכות פתחה את היום בירידה של 2.5% בבורסה בת"א, ועם ההודעה היא תיקנה במקצת - לירידה של 1.9% כעת.

במסגרת ההסכם, אלביט מערכות תספק לראשונה מערכות לצה"ל מטוסים משני סוגים - הרמס 900 והרמס 450, ותרחיב את היכולות שלהם ליישומים נוספים בתחום המודיעין.

נשיא אלביט מערכות יוסי אקרמן אמר היום, כי "אנו מרחיבים את מיגוון המל"טים לצה"ל ומעניקים מענה מבצעי לצרכים שונים ומגוונים. בחירת צה"ל מבססת את מעמדנו בתחום המל"טים ואנו מאמינים כי בעקבות זאת יחליטו לקוחות רבים להצטייד אף הם במערכת מסוג זה".

אלביט כבר מספקת לצה"ל מטוסים ללא טייס מסוג הרמס 450, המשמש כיום כציר מרכזי של פעילות צה"ל במלחמה בטרור. בחוזה החדש היא תספק לצה"ל מטוסים מסוג הרמס 900, בעלי יכולת שהייה ארוכה באוויר, יכולת לטוס בגובה של יותר מ-30 אלף רגל, נפח גוף גדול המתאים לנשיאת כמות גדולה של מטענים וכן יכולת טיסה בתנאי מזג אוויר קשים. ההרמס 900 ישתלב במערך ההרמס 450, ללא צורך בהקמת תשתיות מיוחדות.