בכיר ב'פד': המשבר באירופה מדאיג - איום אמיתי על ארה"ב

הבנק המרכזי האמריקני עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות באירופה, מתוך החשש כי לטלטלה הזו עלולות להיות השלכות גם על השווקים בוול סטריט ■ ירידות חדות בוול סטריט ■ נעילה שלילית גם באירופה

הבנק המרכזי האמריקני עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות במשברי החוב באירופה, מתוך החשש כי לטלטלה הזו עלולות להיות השלכות גם על השווקים והכלכלה בארה"ב - כך אמרו היום (ה') בכירים בפדרל ריזרב.

ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת הפד' בסט לואיס, אמר כי החששות לגבי התפשטות משברי החוב ביוון ובשאר מדינות אירופה, מה שמפיל את השווקים בימים האחרונים, מדאיגים, ומהווים איום אמיתי לכלכלת ארה"ב המתאוששת.

לעומתו, נשיא הפד' בריצ'מונד מעריך כי הטלטלה באירופה לא תשפיע על ארה"ב, והתחזית שלו לגבי ההמשך לא השתנתה עד כה. להערכתו, ההתאוששות בכלכלה האמריקנית לא תיפגע ותמשיך הלאה. "אנחנו אכן עוקבים אחרי המתרחש באירופה, יש לכך פוטנציאל להתפשט גם אלינו, אבל אני לא רואה סימנים לכך נכון להיום", אמר.

יצוין, כי החששות לגבי אירופה מפילים את שוק המניות בוול סטריט ב-3 הימים אחרונים. נכון לעכשיו המדדים המובילים מעבר לים יורדים ביותר מ-2%, ובאירופה נרשמו היום ירידות בשיעור דומה.