נתון התעסוקה טוב מהצפוי: 290 אלף משרות נוצרו באפריל

לעומת הערכות ליצירה של 190 אלף משרות בלבד ■ עם זאת, שיעור האבטלה טיפס ל-9.9% ■ גם מספר משרות שנוצרו במגזר הפרטי הפתיע לטובה עם גידול של 233 אלף מועסקים לעומת תחזית ליצירת 100 אלף מקומות עבודה ■ גם נתון חודש מארס תוקן כלפי מעלה

שוק העבודה בארה"ב ייצר כ-290 אלף משרות בחודש שעבר, לעומת צפי כלכלנים ל-190 אלף משרות בלבד. כך נמסר כשעה לפני פתיחת המסחר ויום לאחר שפאניקה שאחזה בוול סטריט, ככל הנראה בעקבות הזנת פקודות שגויות שהפילו את המדדים בכמעט 10%. גם נתון חודש מארס תוקן כלפי מעלה לתוספת של 230 אלף איש.

עם זאת, שיעור האבטלה טיפס ב-0.2% לרמה של 9.9% לעומת צפי ליציבות ברמה של 9.7% באפריל. זאת, מכיוון שיותר דורשי עבודה חדשים הצטרפו לכוח העבודה האמריקני לעומת מספר המשרות החדשות שנוצרו.

חברות רבות בארה"ב, כגון ג'נרל אלקטריק, מגייסות עובדים על רקע השיפור ברווחיהן והצמיחה בהכנסות לאור הגידול בביקושים. שוק העבודה נחשב לאחד מעמודי התווך של הכלכלה האמריקנית ושיפור בו עשוי לתמוך בעלייה בצריכה הפרטית. צריכה זו מהווה כ-70% מהתמ"ג, מה שעשוי לתמוך בהמשך ההתאוששות בכלכלה הגדולה בעולם.

יש לציין כי בחודשים אפריל-יוני נתוני התעסוקה מושפעים מעלייה חד פעמית במספר המשרות הציבוריות, שכן ממשלת ארה"ב עורכת מפקד אוכלוסין ולשם כך היא מעסיקה עובדים זמניים. הממשלה מעסיקה בחודשים אלה כ-970 אלף עובדים זמניים לצורך עריכת המפקד, שנערך אחת ל-10 שנים.

גם מספר משרות שנוצרו במגזר הפרטי הפתיע לטובה עם גידול של 233 אלף מועסקים לעומת תחזית ליצירת 100 אלף מקומות עבודה בסקטור הפרטי באפריל, לאחר יצירה של 123 אלף במארס. המימשל תרם תוספת של 66 אלף מועסקים זמניים.