סמסונג תשקיע 21 מיליארד דולר באנרגיה מתחדשת

חטיבת האלקטרוניקה של החברה הודיעה כי היא מתעתדת להשקיע 4.7 מיליארד דולר בייצור סוללות לרכבים חשמליים ו-5.2 מיליארד דולר בייצור תאים סולאריים

חברת סמסונג הודיעה כי הוא מתכוונת להשקיע 21 מיליארד דולר בעשור הקרוב בתחומים כמו פיתוח ציוד רפואי, סוללות נטענות עבור מכוניות חשמליות ותחומים ירוקים דומים שנהנים כיום מתמיכה גוברת של הממשלות בעולם.

סמסונג מעורבת במגוון רחב של תעשיות ועסקים, החל מבניית ספינות וכלה בייצור שבבים ומוצרי אלקטרוניקה בידורית. על-פי ההודעה שפורסמה השבוע מתכוונת החברה להתרחב לחמש תעשיות נוספות עד 2020. חטיבת האלקטרוניקה של סמסונג הודיעה כי היא מתעתדת להשקיע 4.7 מיליארד דולר בייצור סוללות לרכבים חשמליים ו-5.2 מיליארד דולר בייצור תאים סולאריים, אך לא סיפקה פרטים על אופי ההשקעות.

בסמסונג, האחראית לייצור 20% ממוצרי הצריכה בשוק הקוריאני, מקווים להפיק רווח של 44 מיליארד דולר מההשקעות החדשות עד שנת 2020. יו"ר חטיבת האלקטרוניקה של סמסונג, לי קון הי, אמר בהודעה כי משאבי האנרגיה המתדלדלים וההגנה על הסביבה "מציבים אתגרים משמעותיים עבור הקהלייה הבינלאומית".

סמסונג הצהירה גם כי תנסה לפתח חלופות הולמות לתרופות המיוצרות היום תוך שימוש בתאים של יצורים חיים. "ההשקעה בתעשיית הביוטכנולוגיה כרוכה בסיכון גבוה ובסבלנות רבה, אך דומה שסמסונג מוכנה לכך", אמר האנליסט דייויד קוואן מדייהו סקיוריטיז.

חטיבת האלקטרוניקה של סמסונג, היצרנית הגדולה בעולם של שבבי זיכרון ומסכי LCD, מקווה להגיע להגדיל את היקף מכירותיה עד ל-400 מיליארד דולר בשנת 2020 על-ידי השקעה בעסקים סביבתיים, בביוטכנולוגיה ובאנרגיה מתחדשת. התאגיד הודיע גם על כוונתו להשקיע כמיליארד דולר בפיתוח של ציוד רפואי, 1.8 מיליארד דולר בביו-פרמצבטיקה ו-7.6 מיליארד דולר בייצור דיודות חסכניות באנרגיה.