החל פינוי הקברים הפגאנים בביה"ח "ברזילי"; 30 חרדים נעצרו

(עדכון) - עשרות אנשי אבטחה התפרסו באזור בית החולים, במטרה למנוע כל ניסיון להפריע לעבודות הפינוי ■ יעקב ליצמן: "הכל פוליטיקה ועשו כאן קמפיין משולהב; לא משנה אם הקברים יהודים או לא"

תחת אבטחה כבדה יצא הלילה (א') לדרך מבצע העתקת הקברים בבית החולים "ברזילי" באשקלון, במטרה להקים חדר מיון חדש בשטח שיפונה. סמוך לחצות הגיעו למקום דחפורים וטרקטורים על מנת להכשיר את הקרקע לעבודתם של עשרות ארכיאולוגים, שהחלו עם שחר את מלאכת פינוי הקברים.

מסביב למתחם התפרסו עשרות אנשי ביטחון, יס"מ ומג"ב על מנת למנוע כל התפרעויות או הפרות סדר מצד החרדים. מחסומים משטרתיים וגדרות תיל הוקמו בכניסה לאשקלון, אולם עשרות מתנגדים לפינוי הקברים הגיעו לעיר כבר בסוף השבוע. העבודות עצמן צפויות להימשך כ-3 ימים, ואמורות להסתיים עד כניסת חג השבועות.

במהלך הלילה לא נרשמו אירועים אלימים באזור העבודות באשקלון, אולם בשעות הבוקר המוקדמות ניסו כמה עשרות חרדים לפרוץ את מתחם העבודות. שוטרי יס"מ מנעו מהם, ועיכבו כ-15 מהם לחקירה. מאז שעות הלילה נעצרו באזור העבודות כ-30 מפגינים. בירושלים הפגינו עשרות חרדים נגד פינוי הקברים והבעירו פחי אשפה ברחובות בר אילן ויחזקאל. אדם אחד נעצר במהלך ההתפרעויות.

"אין כרגע החלטה של הרבנים להפגין", אמר הבוקר לגלי צה"ל יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות ויו"ר ועדת הכספים. "לא משנה אם הקברים יהודים או לא. צריך לדעת שבעולם מסתכלים עלינו; ש לנו אותן בעיות במדינות אחרות בעולם שרוצים לפנות קברים של יהודים ואנחנו מזדעקים ובסוף הם נענים לבקשתנו ולא מפנים. מה אנחנו נגיד להם עכשיו? הכל פוליטיקה ועשו כאן קמפיין משולהב. אם מנחם בגין היה היום ראש ממשלה - הוא לא היה מקבל את ההחלטה להזיז את הקברים. ברור לי שראש הממשלה עשה לי תרגיל. אני סגן שר ויש לי סמכויות; לא אהבתי את ההחלטה של ראש הממשלה"

החרדים קוראים: להגיע בהמונים למנוע המזימה

"הרמקולים מתעדכנים ואומרים לצאת מאזור רחוב יואל מאזור בית המדרש של סאטמר, משם לצאת לרחובות לכל מקום שאפשר ללכת להפגין", כך נשמעת הקלטה בה קוראים החרדים לצאת ולמנוע בכל דרך את הזזת הקברים.

"אנחנו יודעים שאיתרא קדישא מעדכן גם רמקולים בשאר העדות החרדיות, גם בבית שמש וגם בבני ברק, שאמורים לצאת בדקות הקרובות ולבקש מכל הציבור לצאת ולהפגין נגד המזימה ללכת ולחפור בבית החולים 'ברזילי' באשקלון".