זינוק בביקוש: שיכון ובינוי מכרה 454 דירות ומגרשים ב-673 מיליון שקל

כך עפ"י נתוני החברה על המכירות במהלך 4 החודשים הראשונים של 2010, שהצביעו על עלייה חדה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה נמכרו דירות ומגרשים בתמורה ל-280 מיליון שקל - זינוק של פי 2.4

חברת שיכון ובינוי נדל"ן מקבוצת אריסון השקעות שבשליטת שרי אריסון דיווחה היום (א') על עליות משמעותיות בהיקף מכירת הדירות מתחילת השנה. החברה מדווחת כי מכרה מתחילת שנת 2010 454 דירות ומגרשים לבניה עצמית בהיקף של 673 מיליוני שקלים, בעוד ברבעון הראשון בתקופה המקבילה אשתקד מכרה החברה 219 דירות בהיקף כספי כולל של 280 מיליוני שקלים, זינוק של פי 2.4.

החברה מדווחת כי במהלך חודש אפריל בלבד נמכרו 110 דירות ומגרשים לבנייה עצמית בהיקף כספי כולל של 158 מ' שקל, בעוד שבשנת 2009 בתקופה המקבילה מכרה החברה 87 דירות בהיקף כספי כולל של 122 מ' שקלים. הגידול משקף עליה של 126% אחוזים במכירות יח"ד לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

זיכרון יעקב בולטת במכירות - שם בונה החברה בשיתוף עם חברת אמירי גן את פרויקט 'חלומות זכרון יעקב ומכרה מתחילת השנה 44 יח"ד בסך כולל של 62 מיליון שקלים , מתוכם 20 יח"ד במהלך חודש אפריל בסך כולל של 28 מיליוני שקלים.

גם עיר ימים נמצאת במרכז הביקושים- בפרויקט 'עיר ימים' בנתניה הנבנה בשיתוף חברת 'אזורים' נמכרו 41 דירות מתחילת השנה בסך כולל של 89 מיליוני שקלים מה שמשקף מחיר של 2.2 מיליון שקל לדירת 5 חדרים בפרויקט.

גם בכרכור ניכרים ביקושים והחברה מדווחת כי מכרה 34 דירות בפרויקט 'חלומות כרכור' מתחילת השנה בסך כולל של 37 מיליוני שקלים, ו-17 דירות נמכרו רק במהלך חודש אפריל. מה שמשקף מחיר של מיליון שקלים לדירת 4 חדרים.

כמו כן מתחילת השנה נמכרו 32 יח"ד בפרויקט 'רחובותי'.בסך כולל של 54 מיליוני שקלים מתוכם 12 יח"ד רק במהלך חודש אפריל. גם צפון תל אביב בביקושים- בפרויקט ג' פרסטיג' הנבנה בשיתוף עם אפריקה ישראל - נמכרו 20 דירות מתחילת שנת 2010 במחיר ממוצע של 3.1 מיליוני שקלים לדירת 4 חדרים.

צמודי הקרקע

שוק צמודי הקרקע ממשיך ליהנות מביקושים- חברת שיכון ובינוי נדל"ן מכרה מתחילת השנה 68 מגרשים לבניית קוטג'ים בישוב צור הדסה בסך כולל של 43 מיליוני שקלים

ובשכונת "חלומות קריית אונו" נמכרו 25 מגרשים בסך כולל של 49, מיליוני שקלים, מה שמשקף מחיר של כ 1.96 מליון שקלים למגרש.

הציבור מחפש את הבניה ירוקה

חברת שיכון ובינוי נדל"ן היא החברה המובילה בתחום הבנייה הירוקה בישראל כחלק מהאסטרטגיה של קבוצת שיכון ובינוי ליצירת סביבת חיים בת קיימא ומתקדמת למעננו ולמען הדורות הבאים.

החברה מדווחת כי בפרויקט ('PURE) חלומות השרון'' בנתניה נמכרו מתחילת השנה 29 יח"ד בסך כולל של 38 מיליוני שקלים מתוכם 11 יח"ד במהלך חודש אפריל

פרוייקט חלומות השרון הינו הראשון בארץ הנבנה כולו בהתאם לתו תקן ישראלי 5281 שניתן לבניינים ירוקים שפגיעתם בסביבה פחותה. כזכור חברת שיכון ובינוי נדל"ן היא חברת הנדל"ן הראשונה שקיבלה את אישור מכון התקנים ל'בניינים ירוקים' בכרכור ונתניה. קבלת תו התקן הירוק ממכון התקנים מהווה אבן דרך נוספת לביסוסה של חברת שיכון ובינוי נדל"ן כמובילה ומקדמת את תחום הבנייה הירוקה בארץ.

מכירות חודש אפריל ממשיכות את המגמה החיובית בשוק הנדל"ן ואת ביקושי השיא לו זוכים פרויקטי החברה עליהם דווחה החברה בחודש פברואר מרץ . כזכור במהלך חודשים ינואר מרץ מכרה החברה 344 דירות ומגרשים לבנייה עצמית .

תמיר דגן מנכ"ל חברת שיכון ובינוי נדל"ן: " קצב המכירות מצביע על כך שהדיווחים על עצירה בנדל"ן התגלו כמוקדמים מדי - קצב המכירות מוכיח כי שוק הנדל"ן ממשיך ליהנות מביקושים ערים ואני מאמין כי הביקושים הגבוהים ישמרו על רמות המחירים ואף ימשיכו בזחילה איטית כלפי מעלה. אני צופה כי הנדל"ן למגורים ימשיך ליהנות מרמות ביקושים גבוהות גם בחודשים הבאים".

דורית סדן סמנכ"ל השיווק של שיכון ובינוי נדל"ן סיכמה :" האמון של הרוכשים בענף הנדל"ן והפיזור של הפרויקטים שלנו ברחבי הארץ בעיקר באזורי הביקוש מהווים את הצלחת המכירות של החברה. שיכון ובינוי נדל"ן מחזיקה במאגר הקרקעות ההיסטורי והגדול ביותר מבין כל חברות הנדל"ן בארץ, ובחודשים הקרובים נחל בשיווק פרויקטים חדשים בין היתר בירושלים, הוד השרון וקרית אונו "