בשורה למירס: מתחדש הדיון על מפעיל סלולר נוסף

בשבוע שעבר התקיימה פגישת עבודה בין הנהלת משרד התקשורת לצוות של שלדור כדי לקדם את ההמלצות ולסייע לשלדור בהשלמת עבודתה

בשורה טובה למירס: היום (א') נודע ל"גלובס" כי ועדת המכרזים להקצאת תדרי ה-UMTS (מערכת טלפוניה ניידת עולמית) תתכנס בשבוע הבא לאחר עיכובים של כמה חודשים, ותדון לראשונה בהמלצות חברת הייעוץ שלדור לקידום הכנסת מפעיל סלולר נוסף. בשבוע שעבר התקיימה פגישת עבודה בין הנהלת משרד התקשורת לצוות של שלדור כדי לקדם את ההמלצות ולסייע לשלדור בהשלמת עבודתה. שר התקשורת משה כחלון הצהיר כי בכוונתו להקדים את פרסום המכרז למפעיל נוסף מיוני הקרוב, וכינוסה של ועדת המכרזים בשבוע הבא הוא סימן חיובי לכך. עם זאת הסיכוי שהוועדה תשלים את פרסום המכרז עד המועד החדש הוא נמוך, אך לא מבוטל.

לפי הערכות, הראשונה להתמודד במכרז היא חברת מירס, שמתכוונת להקים רשת סלולר נוספת וזקוקה לתדרים. מתמודדת נוספת היא 012 סמייל, והיום גם אקספון הודיעה על כוונה דומה. עם זאת, נכון לעכשיו סביר שהאחרונות יעדיפו להתמודד כמודל MVNO ולא להקים רשת חדשה, בשל ההשקעה והסיכון הכרוכים בכך.

המלצות שלדור וועדת המכרזים צפויות להיות מרחיקות לכת מבחינת המפעיל החדש, אך הקלות אלה לא יהיו נחלתם של מפעילי MVNO. הסוגיה העיקרית שממנה חוששות החברות הוא הקושי בהקמת אנטנות. סוגיה זו מונחת בפתחה של ועדת כלכלה וגם עמדה במוקד הדיון האחרון שנוהל בין הנהלת משרד התקשורת לצוות של שלדור. משרדי האוצר והתקשורת רואים עין בעין את הצורך להסדיר את נושא האנטנות, משום שבלעדיו הדרך להקמת רשת תהיה רצופת מכשולים קשים.