מדבר מפוזיציה: ר"מ יוון ממליץ להשקיע באגרות החוב של ארצו

פפנדריאו בראיון לעיתון גרמני: "אנחנו לא מתחננים בפני ה-IMF לסיוע. אנו מבקשים הלוואה שתוחזר בריבית גבוהה. יוון היא השקעה טובה, ובכך אני משוכנע"

"יוון היא השקעה טובה", אומר ראש ממשלת יוון יורגוס פפנדריאו בראיון לעיתון הגרמני "הנדלסבלט" (Handelsblatt).

פפנדריאו אמר בראיון כי הוא מודע לאחריות המוטלת על כתפיו, אך הדגיש כי יוון לא הגיע למצב בו היא התחננה לסיוע מקרן המטבע הבינלאומית, אלא ביקשה הלוואה שתוחזר בריבית טובה.

"אנחנו לא מתחננים בפני ה-IMF לסיוע", הוא אמר. "אנו מבקשים הלוואה שתוחזר בריבית גבוהה. יוון היא השקעה טובה, ובכך אני משוכנע".

ליוון חובות של יותר מ-300 מיליארד אירו, קרי 112% מהתמ"ג שלה, והגירעון התקציבי שלה ב-2009 הגיע כמעט ל-14% מהתמ"ג, הרבה יותר מ-3% תמ"ג הנדרשים לפי חוקי האיחוד האירופי.

האיחוד האירופי וקרן המטבע אישרו לאחרונה סיוע של 110 מיליארד אירו ליוון, לאחר שזו לא הצליחה לגייס הון בשווקים כיוון שהתשואות על האג"ח שלה זינקו בעוד המשקיעים דרשו פיצוי גבוה יותר על מה שנתפס בעיניהם כהשקעה בסיכון גבוה. את הסיוע תקבל יוון בתשלומים, בהתאם לעמידתה בתוכנית הקיצוצים המאסיבית עליה הכריזה.

פפנדריאו קרא בראיון לאמץ שינויים מבניים באיחוד האירופי, כאלה שימנעו משברי חוב דומים בעתיד. הוא גם קרא להגביר את הרגולציה על המסחר בשווקים ולהגביר את השיקפות בשווקים הפיננסיים.