נסרדישי נגד שטייניץ: "שכר הבכירים הגבוה מרגיז; יש להגבילו"

מנהל רשות המסים הציג בפורום CFO עמדה הפוכה לזו של שטייניץ ■ "לא יכול להיות שפערי העוני גדלים ואנשים יחיו ממשכורות של מיליון שקל בחודש" ■ מעריך: הכנסות המדינה ממסים יסתכמו ב-191 מיליארד שקל

מנהל רשות המסים יהודה נסרדישי קורא להגביל את שכר המנהלים במשק. במפגש שנערך היום (ב') בין הנהלת רשות המסים לפורום CFO, המאגד את מנהלי הכספים של החברות המובילות בישראל, ביקר נסרדישי את השכר המופרז של הבכירים במשק וקרא כאמור להגבילו.

"שכר הבכירים הגבוה מרגיז ומקומם", אמר נסרדישי. "לא יכול להיות שפערי העוני גדלים ואנשים יחיו ממשכורות של מעל מיליון שקל בחודש. יש לבחון דרכים להגבלת שכר הבכירים, כגון חיזוק הדירקטורים או העברת אישור שכר הבכירים לאסיפה של בעלי המניות".

עמדתו של נסרדישי מנוגדת לזו של שר האוצר יובל שטייניץ. גם שטייניץ ביקר אמנם את שכר הבכירים, אך הוא יישר קו עם בכירי משרדו וטען כי אין להגביל את שכר הבכירים מחחש לפגיעה במשק, בין אם ע- ידי עזיבה אפשרית של מנהלים ישראלים לחו"ל או הרתעה של משקיעים זרים להיכנס להשקעות בישראל.

עם זאת, הצעותיו של נסרדישי דומות להצעתו של יו"ר רשות נניירות ערך, זהר גושן, אותה חשף "גלובס". גושן פועל לריסון שכר הבכירים עוד לפני חקיקה בנושא בכנסת, וזאת על-ידי העברת שכר המנכ"ל ובכירי החברות הציבויות לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות בכל חברה.

קינן: לא להטיל מסים כבדים על המנהלים

בימים אלה מקיימת ועדת השרים המיוחדת לבחינת שכר הבכירים, שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו, דיונים הנוגעים לאפשרויות הטיפול בסוגיית שכר הבכירים. הוועדה אמורה להגיש המלצות בחודש הבא, כאשר במקביל נערכים חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וחיים כ"ץ להגיש מחדש את הצעת החוק שלהם להגביל את שכרו של המנהל הבכיר בחברה עד פי 50 משכרו של העובד הזוטר ביותר באותה חברה. השניים יגישו מחדש את הצעתם במידה ו-ועדת השרים של נתניהו לא תעמוד ב"דד-ליין" להגשת מסקנותיה.

מי שהגן על שכר הבכירים במפגש שנערך היום היא נגה קינן, יו"ר פורום CFO, שקראה לא להטיל מסים כבדים על הבכירים ככלי להגבלת שכרם.

"אסור לעשות שימוש במערכת המס להגבלת שכר הבכירים", אמרה קינן. היא קראה גם להמשיך בהפחתות המסים הישירים, ובכללם מס החברות, על מנת להאיץ את הצמיחה ברווחי החברות.

נסרדישי העריך עוד, כי הכנסות המדינה ממסים יסתכמו השנה ב-191 מיליארד שקל, קרי קיטון של 2.3% לעומת הכנסות של 195.5 מיליארד שקל ב-2009.