iPhone ו-iPad חינם לכל הח"כים - מתקציב הקשר עם הבוחר

חבר כנסת שיבקש לרכוש iPad ייאלץ לוותר על 3 מחשבים אחרים ■ מנגד, ח"כ שיבקש לרכוש iPhone לא יידרש לעשות זאת על חשבון מכשירים אחרים ■ רק לפני כחצי שנה ביקש ח"כ דני דנון מהכנסת לאשר לו לרכוש מכשיר iPhone, אך נענה בשלילה

ה-iPhone וה-iPad מגיעים גם לכנסת: אחרי שלפני כמה חודשים סירבה הכנסת לאשר לחבריה לרכוש מכשיר אייפון מתקציב הקשר עם הבוחר, רשאים מעתה חברי הכנסת להשתמש בתקציב זה לרכישת שני החידושים האחרונים: האייפון והאייפד של אפל.

ממכתב רענון הנהלים ששלח לח"כים חשב הכנסת, אבי לוי, והגיע לידי "גלובס", עולה כי לרשימת הפריטים שמותר לחברי הכנסת לרכוש מתקציב הקשר עם הציבור נוספו שני החידושים הטכנולוגיים האחרונים, אולם ח"כ שיבקש לרכוש את האייפד, יאלץ לוותר על אחד משלושה מחשבים אחרים שהוא זכאי לרכוש במסגרת תקציב זה. מנגד, ח"כ שיבקש לרכוש אייפון לא יידרש לעשות זאת על חשבון מכשירים אחרים.

הודעתו של לוי הצליחה להפתיע את חברי הכנסת, שכן רק לפני כחצי שנה ביקש ח"כ דני דנון (ליכוד) מהכנסת לאשר לו לרכוש מכשיר אייפון, אולם הוא נענה בשלילה.

תקציב הוצאות על קשר עם הבוחר יכול לשמש את חברי הכנסת לרכישת מחשבי כף יד, יומנים אלקטרוניים, טלפונים סלולריים, מחשב כף יד בשילוב טלפון נייד, מכשיר ‏‏DVD‏ בסכום של עד 1,000 שקל, מצלמה דיגיטלית, ריהוט משרדי, ספרות מקצועית, מוצרים בדיוטי פרי, משלוח דברי דואר, כיבוד קל בכנסת או מחוצה לה, מימון הוצאות טלפונים ניידים לעוזרים וכן הוצאות לינה במלון לצורכי עבודה. כמו כן משמש התקציב ללימוד שפה, לדמי מנוי לאינטרנט, לכרטיס טיסה לאילת לכנס מקצועי, לייעוץ כלכלי או משפטי, למכונת קפה משרדית, למסך טלוויזיה של 26 אינץ', למכשיר ג'י.פי.אס, מוניות לנתב"ג, קורסים מקצועיים לעוזרים פרלמנטריים וכן אגרת בית משפט. בנוסף, רשאים חברי הכנסת להשתמש בתקציב זה לצורך שירותי אבטחה ללשכה הפרלמנטרית, לסקרים הקשורים לעבודתם ולתשלום למרצים בכנס שארגנו.

עם זאת, אין רשאים חברי הכנסת לממן מתקציב זה רכישת מוצרים בחו"ל, מודעות אבל, העסקת עובדים מהתקציב השנתי, מתנות, ארוחות, מצלמה דיגיטלית, מקרן או נגן ‏MP3‎‏.