יחימוביץ': חרם צרכנים על מזרחי בגלל שכר יונס - רעיון מצויין

בבלוג שלה מפרסמת ח"כ יחימוביץ' את מכתבו של אורי אורלב, סמנכ"ל רשת "עלה" לילדים פגועי מוחין, שהחליט לעזוב לאחר שנים רבות את הבנק בגלל המשכורת השערורייתית של המנכ"ל - מליון וחצי שקלים בחודש!

"אורי אורלב מירושלים סגר את החשבון שלו במזרחי בגלל המשכורת המופקרת של המנכ"ל אלי יונס, והוא ממליץ גם לכם על חרם צרכנים", כך כותבת שלי יחימוביץ' בבלוג שלה בו היא תומכת בקריאה לחרם צרכנים.

"אורי אורלב, סמנכ"ל רשת "עלה" לילדים פגועי מוחין, כתב לי שהוא כואב את ההידרדרות המוסרית של החברה הישראלית בכל הנוגע לפערים בשכר, ושמדובר בחזירות. אלא שאורי, בניגוד לרובנו, לא הסתפק במלים הקשות האלה, אלא פשוט הוציא את החשבון שהיה לו שנים בבנק מזרחי, בגלל המשכורת השערורייתית של מנכ"ל הבנק אלי יונס(מליון וחצי שקלים בחודש!).

"הוא הציע לי לעשות קמפיין שיקרא לאחרים שאכפת להם לעשות כמוהו. רעיון מצויין, אמרתי לו, אבל בוא נתחיל בזה שאתה תספר מה עשית, ותהווה דוגמא. התלבט אורי והתלבט, והחליט שזה מעשה ראוי.

"הנה כאן, ברשימה מצויינת ובהירה שכתב בשבילכם, אורי כותב מכתב לדמות חצי פיקטיבית, דביר (השחקן דביר בנדק) מהקמפיין "תעביר דביר" של ראובני פרידן למזרחי-טפחות: "... ואתה יודע מה החלטתי לעשות דביר? לשמוע בקולך! עברתי בנק!... כי אני לא מוכן יותר לשים את הכסף שלי בבנק הרומס ברגל גסה את הערכים המוסריים בהם אני מאמין...".

יחימוביץ' מצרפת לבלוג שלה את מכתבו של אורלב במלואו. במכתב נאמר בין היתר: "תגיד דביר, אתה לא מתבייש בזה? אני לא מבין איך מר אלי יונס, מנכ"ל הבנק שלך, יכול לקום בבוקר, להיכנס למשרד או לסניף הבנק, ולהסתכל בעיניים לפקיד בדלפק, או לעובד אחר בסניף, שמרוויחים 4,000 או 6,000 או 8,000 שקל בחודש?...עשיתי חשבון, שאם המנכ"ל היה מקבל משכורת צנועה של 250,000 שקל בחודש, היה אפשר להעלות את המשכורת ל-1,000 עובדים בבנק ב-1,000 שקל לחודש !!... דביר, זה לא דוחה ?!...".

נציין, כי מבדיקת הדו"חות בהם התפרסמו נתוני שכר הבכירים בבנק עולה כי עלות השכר החודשית הבסיסית של אלי יונס הינה כ-3.1 מיליון שקל בשנה שהם כ-258 אלף שקל בחודש, בדומה להצעתו של אורלב, עם זאת בתוספת חבילת אופציות ל-5 שנים ותנאים נילווים בשווי של כ-15 מיליון שקל בשנה מגיעה עלות השכר הכוללת שלו לכ-18 מיליון שקל בשנה. חבילת השכר של יונס בלטה בגודלה בשנה שעברה ויונס מוקם במקום השני בטבלאת השכר לשנת 2009 והוא המנכ"ל בעל עלות השכר הגבוהה ביותר במערכת הבנקאית.

נזכיר יחימוביץ' פועלת באופן נמרץ בתקופה האחרונה לקידום הצעת החוק לפיה שכרו של הבכיר ביותר בחברה (המנכ"ל) לא יהיה גבוה מפי חמישים משכרו של בעל השכר הנמוך ביותר, וכך, אם השכר הנמוך ביותר הוא משהו כמו 4,000 שקל בחודש (קרוב לשכר המינימום), השכר החודשי של המנכ"ל יעמוד על מקסימום 200 אלף שקל ברוטו בחודש (משהו כמו 240 אלף שקל עלות שכר).