מינוי נוסף בלשכת נתניהו: משנה למנכ"ל משרד רה"מ

המנכ"ל אייל גבאי בוחן את המועמדים: חלקם מהמגזר הפרטי, אולם רובם מכהנים במשרדי הממשלה

מינוי נוסף בלשכת ראש הממשלה: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון למנות בקרוב משנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה - כך נודע ל"גלובס". ההחלטה התקבלה במשותף עם מנכ"ל המשרד, אייל גבאי, בשל העומס הרב המוטל עליו. לפי שעה טרם הוחלט מי יאייש את התפקיד, אולם הנושא נמצא בדיונים מתקדמים. ל"גלובס" נודע כי חלק מהמועמדים הם מהמגזר הפרטי, אולם רובם מכהנים במשרות שונות במשרדי הממשלה. בין המועמדים גם איש משרד החוץ. ההחלטה צפויה להתקבל בקרוב על ידי גבאי, הבוחן בעצמו את המועמדים.

מתוקף תפקידו מוביל גבאי את עבודות המטה והמדיניות המתבצעת במשרד ראש הממשלה במכלול הנושאים הכלכליים, החברתיים והאזרחיים ומהווה שותף מרכזי בפרויקטים לאומיים גדולים שעל סדר יומה של הממשלה ושל ראש הממשלה. בנוסף, נדרש גבאי לעמוד בראש הוועדות הרבות שממנה ראש הממשלה באחרונה, וכן הוא מרכז פרויקטים כלכליים לא מעטים, לנוכח העובדה שראש הממשלה משמש גם שר על לענייני כלכלה. מכיוון שעד כה לא מונה לו משנה, עוסק מנכ"ל משרד ראש הממשלה גם בנושאי כוח אדם של המשרד, מה שבדרך כלל מוטל על המשנה לו.

בממשלות קודמות היה נהוג לאייש את תפקיד המשנה למנכ"ל. בשנת 1996 היה זה משה לאון ששימש משנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, אביגדור ליברמן, ובתקופת שלטונו של אריאל שרון, שימש אלכס גולדנגורן כמשנה למנכ"ל אביגדור יצחקי. בעת כהונתו של אהוד אולמרט כראש הממשלה, שימש משנה למנכ"ל משרד רה"מ אמנון בן עמי, שכיום משמש ראש רשות ההגירה ואוכלוסין במשרד הפנים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי: "מנכ"ל משרד ראש הממשלה בחן ובוחן מספר מועמדים מקרב עובדי המדינה ועובדי המגזר הפרטי. טרם התקבלה החלטה בנושא".