שטייניץ: "לא היה לי שמץ של מושג שגיסי נותן שירותי ייעוץ לחברת שפיר"

שר האוצר דחה בראיון לגלי צה"ל את הדיווח לפיו הוא אישר הבאתם של עובדים זרים לחברת שפיר כיוון שגיסו מועסק שם ■ "נתניהו ביקש לקדם את הפרויקט; אני מקפיא את ההחלטה ומעבירה למשרד המשפטים"

שר האוצר יובל שטייניץ טוען כי ההחלטה לאשר את הבאתם של כ-700 עובדים זרים לחברת שפיר הנדסה, בה מועסק גיסו גרי חכים כיועץ, הייתה כשרה לחלוטין. עם זאת, שטייניץ הקפיא לפי שעה את ההחלטה והעביר אותה לבחינה מחודשת במשרד המשפטים.

אמש חשף ערוץ 10 כי שטייניץ אישר את הבאתם של העובדים הזרים לשפיר, במסגרת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים.

"לא היה לי מושג ושמץ של מושג שגיסי נותן שירותי ייעוץ לחברת שפיר או לכל חברה אחרת", אמר היום (ד') שטייניץ בראיון לגלי צה"ל. "זו הפעם הראשונה ששמעתי שלגיסי יש קשר כלשהו לחברה הזו. הגורם היחידי שפנה אלי בנושא זה ושביקש ממני לזרז את הפרויקט הזה ואמר שלא יכול להיות שבגלל מקדחה פרויקט הרכבת הקלה תקוע - זה ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו".

שטייניץ תקף את ערוץ 10 ואמר כי "יש משהו לא הגון בהצגת הדברים. אותה חברת שפיר, שעד אתמול לא היה לי מושג שקרוב משפחה שלי עובד שם, לפני חודשיים אנחנו באוצר ביטלנו מכרז של 2 מיליארד שקל של כביש 531 לחברת שפיר. ערוץ 10 היה יכול לציין את זה".

שר האוצר אמר כי כדי "למנוע לזות שפתיים" הוא החליט להקפיא את ההחלטה שלו ולהעביר אותה לבחינה מחודשת במשרד המשפטים.

לדבריו, "יש לי הרבה קרובי משפחה והרבה חברים וחלקם משמשים כיועצים של חברות. אני לא הולך ושואל אותם למי הם עוזרים. לא הייתי מודע לכך ולכן ודאי שאין שום הטיה. אם הייתי יודע שהוא מייעץ אז הייתי מעביר ממני את ההחלטה. למרות שההחלטה הייתה מקצועית וכשרה לחלוטין - כדי למנוע לזות שפתיים פניתי לשר המשפטים ואמרתי לו שאני מקפיא כרגע את ההחלטה ומעביר אותה אליו לבחינה מחודשת".