זה שוב קורה: דויטשה בנק הודיע על חיסול ההשקעה באלביט מערכות על רקע לחץ ארגונים פרו-פלסטינים

יוזף אקרמן, מנכ"ל הבנק הגדול בגרמניה: "יצאנו מאלביט" ■ לא פירט את הסיבה למכירת המניות ■ 2 ארגונים פרו-פלסטינים לחצו בתקופה האחרונה על דויטשה בנק ■ אחד הארגונים כינה בסוף השבוע את החלטת דויטשה בנק "הצלחה גדולה" ■ דויטשה בנק החזיק עשרות אלפי מניות אלביט באמצעות קרנות בעבור לקוחות הבנק

דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, מצטרף ל"חרם הפלסטיני" וחיסל את השקעתו בחברת אלביט מערכות . כך דווח בסוף השבוע בתקשורת הזרה. זאת, אגב, בזמן שהבנק מחזיק באופן רשמי בהמלצת "קנייה" על מניית אלביט מערכות.

אלביט מערכות מספקת, בין היתר, מערכות הגנה אלקטרוניות - כולל לגדר ההפרדה שבעולם רואים אותה כשנויה במחלוקת כיוון שהיא עוברת גם מעבר לקו הירוק. אין זו הפעם הראשונה שגוף זר מוכר את מניותיו באלביט מערכות בשל לחץ פוליטי, שכן גם קרנות פנסיה ובנקים בסקנדינביה נקטו לפני מספר חודשים בצעד דומה.

הבנק הבריטי בלקרוק גם כן חיסל את השקעתו במניה ישראלית אחרת - אפריקה ישראל - לפני מספר חודשים ובתקשורת הזרה נטען כי הדבר נעשה על רקע פוליטי, אולם דובר הבנק לא אמר בזמנו מפורשות בפני "גלובס" כי הרקע הוא פוליטי וסירב להתייחס לסיבת מכירת המניות.

בחזרה לדויטשה בנק. מנכ"ל הבנק יוזף אקרמן אמר בכנס משקיעים בפרנקפורט בסוף השבוע, כי הבנק מכר את כל מניות אלביט מערכות שהחזיק. הוא לא ציין את הסיבה המפורשת למכירה, אך בתקשורת הזרה מדווחים כי הסיבה למכירה היא לחץ פוליטי פלסטיני.

2 קבוצות פרו-פלסטיניות המבקרות את גדר ההפרדה קראו לאחרונה לדויטשה בנק למכור את מניותיו באלביט מערכות, אשר נמנות גם על מארגני המשט הבינלאומי לעזה שנערך בימים אלה. אחת הקבוצות הינה ארגון לא ממשלתי בשם International Physicians for the Prevention of Nuclear War and Pax Christi, ארגון נוצרי קתולי שכבר התייחס למכירת מניות אלביט על ידי דויטשה בנק ואמר כי מדובר ב"הצלחה גדולה".

"יצאנו מאלביט", אמר מנכ"ל דויטשה בנק באסיפה הכללית של הבנק וסירב כאמור להתייחס לסיבת מכירת המניות. נכון לסוף חודש מארס, דויטשה בנק, באמצעות קרנות נאמנות שהחזיקה במניות בעבור לקוחות הבנק, החזיק בכ-50 אלף מניות אלביט מערכות.

דויטשה בנק הכחישו הערב כי המנכ"ל אמר את הדברים וביקשו להבהיר כי לבנק עצמו לא היתה החזקה במניית אלביט מערכות ולכן לא הוא שמכר את המניות אלא הקרנות. מניית אלביט מערכות ירדה בכ-20% מתחילת חודש אפריל.