הכי טוב בבית? בזק בינלאומי תעסיק עובדי תמיכה מביתם

העובדים יספקו תמיכה טכנית כשהם קרובים לילד ולמקרר, והחברה תחסוך מיליונים על עלויות תפעול ■ המטרה: לעודד תעסוקה בפריפריה

מוקדי שירות לקוחות ותמיכה טכנית מאופיינים לרוב כסביבת עבודה מלחיצה, צפופה וסטודנטיאלית בעיקר. כל עובד מקבל כוך קטן במה שמכונה "אופן ספייס", ובחלק מהמקומות אפילו הריצה לשירותים נמדדת בזמן. בבזק בינלאומי מכירים את התפיסה הזאת, אבל היום (ב') הם מנסים לשבור אותה: החברה מקימה מערך לתמיכה טכנית שבו כל העובדים שיגויסו יספקו את השירות מבתיהם, צמוד לילד ולמקרר.

איך זה יעבוד? בביתו של כל עובד שיגויס למערך החדש יותקנו מערכות תקשורת ותוכנה, בדומה לאלה שמותקנות במרכזי השירות של החברה. ברגע שהעובד יתחבר למערכת הוא יזוהה מיד והמערכת תפנה אליו שיחות. מעמד העובדים לא יהיה פרילנסרים, אלא שכירים ועובדי חברה לכל דבר, עם יחסי עובד-מעביד מלאים. העובדים יזכו לשכר מינימום ויקבלו תמריצים על עמידה ביעדים כגון שביעות רצון המנהלים, שביעות רצון הלקוחות, הספק מבחינת מספר השיחות שנענו והתמדה בעבודה.

מודל חסכוני

בחברה טוענים כי מדובר בדיוק בשכר שמקבלים עמיתיהם במוקדי התמיכה הטכנית, וכי העובדים מהבית ייהנו גם מכל אותם הצ'ופרים שמקבלים יתר העובדים. בין היתר, העובדים יקבלו מחשב, טלפון סלולרי ודמי אשל יומיים. לאחר גיוסם של העובדים הם יופנו להדרכות במטה החברה שבפתח תקווה, ופגישות עבודה עם מנהל האזור יתקיימו בבתי קפה הסמוכים לביתם.

בשלב הראשון תגייס בזק בינלאומי עשרות עובדים מאשדוד ואשקלון בלבד, אך אם המודל יוכיח את עצמו, היא תרחיב את המערך לישובים נוספים. בחברה אומרים במפורש כי הם מכוונים בפרט אל אמהות צעירות, ובכלל אל מי שנמנע לצאת לעבודה, בין היתר בגלל חוסר הגמישות של שוק העבודה כיום. כך, העובדים במערך החדש יידרשו לעבוד בשתי משמרות נוחות ביום: 4 שעות בבוקר ו-4 שעות נוספות אחר הצהריים.

בחברה מדברים גבוהה-גבוהה על "הקושי במציאת עבודה בפריפריה", אף על פי שאשדוד היא העיר החמישית בגודלה (230 אלף תושבים) - לא בדיוק פריפריה קלאסית. עם זאת, ההנחה בחברה היא שמחוץ לגוש דן יש יותר אנשים שהבית הוא מרכז חייהם. בחברה מודים כי אילו היו מקימים מוקד שירות פיזי באשדוד או באשקלון לא היתה בעיה לאייש אותו, אך מודל ההעסקה מהבית הוא חסכוני בהרבה. הקמה של מוקד פיזי מצריכה השקעה של מיליוני שקלים לטובת שכירות המבנה, תפעול ואחזקה, רכישת ציוד ועוד. המודל הביתי, לעומת זאת, מצריך מחשב, טלפון ותוכנה מתאימה. ככל הידוע, זאת הפעם הראשונה שבה חברה עסקית מקימה מערך שלם של עבודה מהבית בלבד, והצלחת המודל הזה עשויה לתמרץ חברות נוספות לאמץ את הרעיון.