012 נגד פרטנר: כניסתה לשוק השיחות לחו"ל שרירותית

המשרד החל בתהליכים להכנסת פרטנר לשוק, מה שמחייב את סמייל להיכנס לשוק הסלולר כ-MVNO

012 סמייל החלה בפעילות שמטרתה למנוע מחברת פרטנר להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות. ל"גלובס" נודע כי סמייל פנתה לשר התקשורת, משה כחלון, ולהנהלת המשרד בבקשה לעכב את כל התהליכים שנועדו לאפשר לפרטנר להיכנס לשוק זה, עד שייערך שימוע בעניין והמשרד ישמע את עמדת החברות.

לאחרונה קבע משרד התקשורת תנאים למתן רישיון להפעלת שיחות בינלאומיות לפרטנר. מדיניות המשרד היא לא להכניס חברות סלולר לשוק השיחות לחו"ל עד שמפעילי MVNO (מפעילי סלולר וירטואליים) יפעלו בו. אך הוא לא קבע מועד לכניסת מפעילים אלה, ולכן הוציא החלטה לאחרונה כי אם תוך שלושה חודשים (מאמצע אפריל) לא תוגש בקשה של מפעיל בינלאומי כלשהו לשוק להיכנס לשוק ה-MVNO, פרטנר תוכל לקבל רישיון לשיחות בינלאומיות.

"פרטנר נהנית מכל העולמות"

בעקבות זאת טוענת סמייל כי המועד לכניסת פרטנר לשוק השיחות לחו"ל נקבע בצורה שרירותית, בלי שימוע ובלי הבנה עמוקה של משמעויות המהלך. לדברי מנכ"לית 012 סמייל, סטלה הנדלר, המשרד למעשה "לוחץ" עליה להיכנס לשוק הסלולר במודל MVNO, שאם לא כן היא נחשפת לאיומים מצד פרטנר, שתיכנס לשוק הבינלאומי ותפגע בסמייל.

לדברי גורמים בסמייל, הקצבת הזמן המאפשרת לפרטנר להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות משנה מן היסוד את כוונתו של שר התקשורת להתנות כניסת מפעילי סלולר לשוק זה בכניסתם של מפעילי MVNO.

"היום לא ניתן לפעול כ-MVNO משום שמשרד התקשורת לא קבע את תעריפי הקישוריות ברשתות הסלולר", אומרת הנדלר, "בלי שייקבעו תעריפים אלה, לא ניתן להכין תוכנית עסקית רצינית לפעילות כזו. אלא שהיום מפעילי הסלולר עושים הכל על מנת למנוע הפחתה בתעריף הקישוריות והנושא נמצא בשימוע".

בנוסף טוענת הנדלר כי פרטנר הגישה בג"צ נגד המשרד בשל סירובו לאפשר לה להיכנס ללא תנאים לשוק השיחות הבינלאומי, ובכך היא מבקשת ליהנות מכל העולמות - גם לא לאפשר לשחקני MVNO לפעול על גבי הרשת שלה, וגם להיכנס לתחום הבינלאומי.