בעיצומם של מבחני ההפקה: גבעות מכרה 240 חביות נפט לבז"ן

"את הגז שורפים ואת הנפט הנקי ללא מים מוכרים", אמר ל"גלובס" גורם המקורב לנושא ■ לא ידוע מהו היקף מכירת חביות הנפט, אך מדובר בהיקף זניח למדי ■ אין במכירה זו כדי להעיד על קצב הפקת הנפט

מבחני ההפקה שעורכת שותפות חיפושי הנפט גבעות באתר "מגד 5" נמצאים אמנם בעיצומם, אך השותפות כבר רווחה מעט נחת מהאתר. גבעות מכרה היום 240 חביות נפט לבז"ן , כאשר המיכלית יצאה בסביבות השעה 12:00 בצהריים.

"את הגז שורפים ואת הנפט הנקי ללא מים מוכרים", אמר ל"גלובס" גורם המקורב לנושא. גבעות מפיקה נפט במהלך מבחני ההפקה והשותפות החליטה למכור את הכמויות הקטנות היוצאות מהקידוח, אולם יש להדגיש כי אין להסיק מכך דבר על קצב ההפקה או על הצלחתם או כישלונם של המבחנים.

לא ידוע מהו היקף מכירת חביות הנפט, אך מדובר בהיקף זניח למדי. מבחני ההפקה, שהחלו לפני כשבוע, יימשכו 60-80 יום ורק בסופם ניתן יהיה לקבוע האם קצב ההפקה ב-8 השכבות השונות הינו משביע רצון והאם באר הנפט מסחרית וההפקה כדאית מבחינה כלכלית.

בדברים שנשא טוביה לוסקין, הגיאולוג הראשי בגבעות וחבר בשותף הכללי, הוא ציין כי מדובר באבן דרך עבור השותפות ושזו למעשה הפעם הראשונה שלשותפות יש הכנסות ממכירת נפט. אמנם מדובר רק בשלב ראשון של מבחני ההפקה אולם הוא מקווה שתהיה לכך המשכיות ושהבאר תוכתר כבאר מסחרית.

מיכלית נפט ראשונה מגד גבעות / צלם: אבינעם הדס
 מיכלית נפט ראשונה מגד גבעות / צלם: אבינעם הדס