הלוויתן הרים את אחד העם: מניות הנפט והגז זינקו

נובל הודיעה כי ישנו סיכוי של 50% להימצאות מאגר גז ב'לויתן' בהיקף של 16TCF – כפול מההיקף ב"תמר" ■ רציו טסה 37% במחזור ענק ■ זיו סגל: "רמת התנגדות בין 1,100 ל-1,130 נק'" ■ המחזור הסתכם בכ-2.33 מיליארד שקל

בורסת ת"א הצליחה לסגור את יום המסחר (ה') בעליות שערים חזקות לאחר "פתיחה אנגלית" (השהיית זמן המסחר לאור עליות של מעל 2.5% במדדים) לאור הראלי המרשים אמש במדדים המובילים בניו יורק וברקע הודעתה של נובל האמריקנית מלפנות בוקר, לפיה ישנו סיכוי של 50% להימצאות מאגר גז במבנה 'לויתן' בהיקף של 16TCF - כפול מההיקף ב"תמר". מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ- 2.33 מיליארד שקל, בעיקר עקב מחזורי ענק במניות סקטור הנפט והגז.

אסיה הגיבה היטב לראלי בוול סטריט והמדדים המובילים שם טיפסו בשיעורים ניכרים. אירופה נסחרת אף היא בעליות שערים נאות והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על מגמה חיובית בפתיחת המסחר בניו יורק. בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף ירידה של כ-0.5% ומדד הבנקים, שזינק היום בכ-3%, רשם השבוע ירידה של כ-1%. מדד הביומד, מנגד, סגר את השבוע בעלייה של כ-2.5%.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין היום כי בעוד שוקי העולם מתייצבים ו-וול סטריט פתחה פתח לעלייה, מדד המעו"ף ירד מתחת לרף ה-1,090 נקודות ונכנס למצב של מגמת ירידה (בניגוד למה שהסתמן לפני שבוע). עוד מציין סגל כי המדד נמצא מתחת לממוצע הנע ל-200 יום והממוצע ל-21 יום חצה כלפי מטה את הממוצע ל-89 יום.

סגל מעריך כי אם נלמד מהתמיכה ל-S&P500 ב-1,060 נקודות, אולי תהיה תמיכה למדד המעו"ף ב-1,040 נקודות לא בגלל דמיון המספרים אלא בגלל מבנה הגרף. מהלך מתחת ל-1,040 נקודות יחריף לדעת סגל את מגמת הירידה, כשרמת ה-1,010 נקודות תהיה היעד הבא אבל סגל מעריך כי לא מדובר בתמיכה חזקה שם. רמת ההתנגדות לדידו סגל היא בין 1,100 ל-1,130 נקודות, כשמהלך מעל האיזור הזה יחשב סימן שורי.

הודעת נובל הזניקה את שותפויות הגז

שותפויות הגז מקבוצת דלק , דלק קידוחים ואבנר , וכן רציו , אשר מחזיקות ביחד עם נובל האמריקנית ברישיונות מבנה 'לויתן', ריכזו היום את מירב העניין בשוק. יחידות ההשתתפות הגיבו בחיוב רב להודעתה של נובל מלפנות בוקר (שעון ישראל), לפיה "בהתבסס על הנתונים שהתקבלו מהסקרים הסייסמים הדו-מימדיים והתלת-מימדיים, להערכת החברה קיים פוטנציאל להימצאות משאבים בהיקף של 30 TCF (טריליון מטר מעוקב) בשטחי החברה במזרח התיכון".

נובל הוסיפה כי "איזור הים התיכון הוא יעד החיפושים הבא שלה באיזור, וקידוח מתוכנן להתבצע במהלך הרבעון הרביעי של השנה, כאשר ברישיונות רחל ו-עמית (חלק מרישיונות רציו-ים) ישנה הסתברות של 50% למציאת תגלית גז בהיקף של 16 TFC".

הבעלות על רישינות אלו נמצאת בידי נובל (39.66%) אבנר ודלק קידוחים (22.67% כל אחת) ורציו (15%).

התפתחות נוספת עליה צפויה לדווח נובל היא שרזרבות הגז בתמר גדלו ב-33% לעומת הערכתה הקודמת, בעקבות בחינה מחדש של הנתונים ואלו עומדות כעת על 8.4 TFC. נובל עידכנה כי היא הפקת הגז נמשך כמתוכנן, והפקת הגז הראשונה צפויה ב-2012.

בית ההשקעות האמריקני צ'רדן חוזר היום ושב על המלצתו למניית טאואר במחיר יעד של 3.1 דולר למניה, גבוה ב-126% ממחיר הנעילה שלה אמש בניו יורק. אתמול דיווחה החברה כי חתמה על הסכם עם בנק לאומי ובנק פועלים לפיו היא תקדים תשלום בסך 20 מליון דולר על חשבון התשלום הראשון במסגרת לוח הסילוקין של ההלוואות שלה, אשר מועד פירעונו המקורי היה 30 בספטמבר 2011, וזאת בזכות שיעורי הרווחיות התפעוליים המשופרים שהשיגה החברה לאחרונה, אשר היו גבוהים משמעותית מהצפוי.

UBS העלה היום את המלצתו למניית כי"ל ל"קניה" מ"נייטראלי" ומשאיר את מחיר היעד שלו על 50 שקל למניה, גבוה ב-19% ממחיר הפתיחה הבוקר בבורסה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]