ניו-יורק טיימס: להונגריה אין בעיית חובות, יש משחקי פוליטיקה

ההצהרות ההונגריות השונות נעשו לצרכים פנימיים, קובע הניו יורק טיימס ■ מצד אחד זה פוגע בממשלה אבל מצד שני זה מאפשר לממשלה לבצע צעדים קשים ולא פופולריים בכדי למנוע משבר כלכלי חמור יותר בעתיד

הונגריה איננה יוון. הגרעון התקציב שלה הוא כחצי מזה של יוון והיא לא חלק מגוש מטבע האירו ולכן, אם היא רוצה, היא יכולה לפחת את המטבע שלה, הפורינט, ולחזק את היצוא. בנוסף, המדינה נמצאת במהלך של תוכנית הבראה עם קרן המטבע הבינלאומית. כך קובע עיתון ה"ניו יורק טיימס" הבוקר (ב').

אבל, כל זה לא מנע מהונגריה להכריז ביום שישי כי "זו אינה הגזמה לדבר על חדלות פירעון" וסגן יו"ר המפלגה השלטת אמר כי להונגריה יש סיכוי נמוך להצליח להימנע ממצב הדומה למצב בו נמצאת יוון", לאחר שגם היא, כמו יוון, נקלעה לחוסר איזון פיסקלי ולגירעון כבד. ההצהרה גררה ירידות שערים חדות בשווקי אירופה ובוול סטריט.

מזכיר המדינה כינס מסיבת עיתונאים בבודפשט לאחר סיום של חקירת בזק שבוצעה ע"י ועדה מיוחדת שבדקה את הטענות של הממשלה מאתמול, וטען כי הטענות היו מוגזמות. "מצבה של כלכלת הונגריה יציב יחסית וביכולתה לממן את הגירעון שצברה, אך עלינו כבר להכין פעולות לעתיד", אמר המזכיר.

ההצהרות ההונגריות השונות נעשו לצרכים פנימיים, קובע הניו יורק טיימס. מצד אחד זה פוגע בממשלה אבל מצד שני זה מאפשר לממשלה לבצע צעדים קשים ולא פופולריים בכדי למנוע משבר כלכלי חמור יותר בעתיד.

כ-75% מהיצוא של הונגריה מיועד לשוק האירו ולכן המדינה אכן נמצא בבעיה כשהצמיחה של הגוש מואטת או נעצרת לגמרי.