איתן אייזנברג חוזר לרציו: רכש יחידות השתתפות בכמיליון שקל

אייזנברג מכר בדצמבר האחרון את כל החזקותיו ברציו תמורת 4.5 מיליון שקל - והפיל את המניה

משקיעי רציו זוכרים היטב את השם איתן אייזנברג. הגיאולוג הראשי של רציו, כזכור, מכר בדצמבר האחרון את כל יחידות השתתפות של רציו שהחזיק בחיקו, מה שנתפס בעיני המשקיעים כצעד של חוסר אמון בתקופה קריטית לחברה - סיום הסקר הסייסמי התלת-מימדי שנערך ב"לוויתן". היום, לאחר היוודע תוצאות הסקר, נודע כי אייזנברג חוזר לרציו.

אייזנברג רכש אתמול (א') 2.5 מיליון יחידות השתתפות של רציו בשער ממוצע של 22.14 אגורות ליחידה, קרי בהיקף כספי כולל של 553.5 אלף שקל. כך עולה מדיווח של השותפות היום לבורסה. היום הוא רכש 1.8 מיליון יחידות נוספות בהיקף של 387 אלף שקל, כך שהוא מחזיק ב-4.3 מיליון יחידות שהן 0.06% מרציו.

אייזנברג נחשב לבעל עניין בשל תפקידו המרכזי בה. היקף החזקתו היום רחוק מזה שלפני המכירה בדצמבר, אז הוא חיסל את החזקותיו תמורת 4.5 מיליון שקל, מהלך שהתברר כשגוי בדיעבד כיוון שרציו המשיכה לעלות.

בשבוע שעבר פרסמה נובל אנרג'י, המפעילה באתר "לוויתן", תוצאות ראשוניות של הסקר הסייסמי התלת-מימדי באזור. התוצאות הראו כי ישנו סיכוי של 50% להימצאות גז טבעי בכמות של 16 TCF - פי 2 מהכמות שנמצאה ב"תמר".

אייזנברג, אגב, הוא לא היחיד שמניות שותפות "לוויתן" קורצות לו בעקבות פרסום הסקר של נובל אנרג'י. גם קבוצת דלק , באמצעות דלק השקעות, רכשה אתמול 1.7 מיליון יחידות של אבנר בהיקף של כ-3 מיליון שקל ועלתה לשיעור החזקה של 13.3%.