האיחוד האירופי וה-IMF מאמינים בהונגריה: "אין סיבה לדאגה"

הונגריה, שנקלעה לגירעונות ענק והטילה ספק ביכולתה לממן הגירעון של עצמה, הסכימה לצעדי קיצוץ בגירעון כדי לעמוד בהתחייבויותיה ■ האיחוד האירופי: "המשבר בהונגריה אינו משבר אמיתי - היא נקטה במדיניות פיסקלית טובה"

בניסיון להחזיר את האמון בכלכלת הונגריה וביכולתה לממן את הגירעון הענק שצברה ולהחזיר חובותיה, האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF), הביעו היום (ב') תמיכה במדינה, לאחר שהסכימה לקצץ בגירעון כדי לעמוד בהתחייבויותיה.

נזכיר, כי רק ביום שישי האחרון ראש ממשלת העלה ספק באשר ליכולתה להחזיר חובות לאחר שצברה גירעון ענק: "זו אינה הגזמה לדבר על חדלות פירעון - להונגריה יש סיכוי נמוך להצליח להימנע ממצב הדומה למצב בו נמצאת יוון", נאמר ע"י הממשלה. יום מאוחר יותר מזכיר המדינה כינס מסיבת עיתונאים בבודפשט לאחר סיום של חקירת בזק שבוצעה ע"י ועדה מיוחדת שבדקה את הטענות של הממשלה, וטען כי הן היו מוגזמות. "מצבה של כלכלת הונגריה יציב יחסית וביכולתה לממן את הגירעון שצברה, אך עלינו כבר להכין פעולות לעתיד", אמר המזכיר.

"המשבר בהונגריה אינו משבר אמיתי", אמר אולי ריהן מהאיחוד האירופי. "המדינה נקטה בשנים האחרונות צעדים פיסקליים טובים כדי להתגבר על הקשיים", לדבריו. גם יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, אמר היום כי "מצבה של הונגריה לא מעורר דאגות".