פנאי מצגת שווא

הכירו את המשחק החדש: פאואר פוינט קריוקי

"היום נדבר על ניהול תהליכים בעסקים", אומר אסף שגיא תוך שהוא מצביע על המצגת שמאחוריו, "אבל אני עשוי לשנות את נושא ההרצאה באמצע". האנשים שיושבים סביבו פורצים בצחוק מתגלגל. שגיא, איש היי-טק ומייסד "דורבנות", אתר לסלנג עברי ולחידושי שפה, ממשיך להסביר את מה שרואים במצגת, ופתאום גולש לנאום על הרגלי המין של כוכבי סדרת העבר "בוורלי הילס 90210". מבולבלים? הנה ההסבר: מדובר במפגש של חבורת "פאוורפוינט קריוקי".

מה זה פאוורפוינט קריוקי? כשמו כן הוא: אירוע שבו כל אחד מהמשתתפים מקבל מצגת שנלקחה מאתר שיתוף קבצים. הוא לא יודע על מה המצגת - וזה גם לא חשוב: הוא צריך לאלתר הרצאה על בסיס מה שמופיע על המסך. כך הפכה מצגת על תקשורת מילולית להרצאה על מחלות, ומצגת על סיעור מוחות להרצאה על גלוחי ראש וגזענות.

המפגש הנ"ל היה הראשון מתוך ארבעה של חבורת הפאוור פוינט קריוקי. ביום ראשון הקרוב הם עוזבים את הסלונים הביתיים ועוברים לאולם עם במה וקהל של כמאה איש, שעשרות מתוכם כבר אישרו את בואם מבעוד מועד.

את ערבי הפאוורפוינט קריוקי יזמו שגיא עצמו ואהוד קינן, עיתונאי מחשבים ואינטרנט - שני חנונים טורבו על-פי ההגדרה המילונית, שגם אינם מתביישים בכך.

"לפני כשנה אהוד הכיר לי את המשחק והתלהבתי מאוד", מספר שגיא. "ניסינו את המשחק בחבורה שלנו, כל פעם בסלון של מישהו אחר, והלך מאוד טוב. בכל פעם שכללנו את הפורמט וקבענו חוקים שגורמים למשחק להיות יותר קליל וזורם. עכשיו אנחנו מארגנים את המשחק במתכונת של אולם עם במה וקהל, ואנחנו מקפידים לקחת רק מצגות עם רישיון מתאים, כדי לא לפגוע בזכויות יוצרים". פה, לפחות, לא צריך לפחד מזיופים. [יאיר טרצ'יצקי]