מדד נדל"ן כחול-לבן: מניית ביג מתקרבת לת"א 100

ירידה בפדיונות הקניונים הוריד את ההמלצה למליסרון ואת שער המניה ■ אייזנברג מתכנן לכבוש מחדש את כסאו בדירקטוריון ישרס

מניות הנדל"ן, כמו שאר השוק, שבו בשבוע שעבר לתוואי הירידות, והמדדים עימם. באופן לא מפתיע, הירידה במדד נדל"ן כחול-לבן הייתה מתונה יותר מזו של נדל"ן 15. הפער ביניהם מתעצם בתקופה שמתחילת השנה, שם הירידה של המדד הבורסאי גדולה כמעט פי 4, והתשואה השלילית מסתכמת ב-12.3%.

רק ארבע מניות הצליחו לעלות השבוע, וביניהן בלטה ביג , שזינקה ב-10.3%. אומנם יהודה נפתלי ואיתן בר זאב, בעל השליטה והמנכ"ל בחברת המרכזים המסחריים, דווקא מימשו מניות השבוע, אבל הדבר נועד להכשיר את הצטרפותה של ביג למדד ת"א 100 מבחינת שיעור החזקות הציבור. שווי השוק של ביג בבורסה , נציין, כבר מתקרב למיליארד שקל. אבל יש גם חדשות פחות טובות.

מליסרון איבדה השבוע 3% כשפסגות הוריד את ההמלצה למניה ל"תשואת-שוק" בעקבות ירידה בפדיונות בקניוניה, מה שמעלה תהיה לגבי הנציגות האחרות במדד מתחום הקניונים. אירפורט סיטי ירדה 8.5% ללא סיבה נראית לעין, אבל גולת הכותרת מתייחסת דווקא לאזורים , או יותר נכון לבעל השליטה שלה - שעיה בוימלגרין.

בנק דיסקונט "הוריד השבוע את הכפפות" וביקש להכריז על בוימלגרין כפושט-רגל בשל ערבותו לחברת ש. בוימלגרין אחזקות. דרך חברה זו הוא מחזיק בבוימלגרין קפיטל, חברת הגג הציבורית העומדת מעל אזורים. לחברה הפרטית חובות של 77 מיליון שקל, כך נטען, ובוימלגרין חתום על ערבות עבורה שאינה מוגבלת בסכום.

לאחר שהסתיים שבוע המסחר, קצת אחרי חצות ליל יום חמישי, דיווחה ישרס שבשליטת שלמה אייזנברג, על זימון אסיפה כללית של בעלי המניות בתחילת היולי. על הפרק: מינויו של אייזנברג, כיום מנהל עסקים ראשי, לדירקטור במקומה של בתו, רויטל קליין. כהונתו כדירקטור פקעה ביוני 2005, עת הורשע בעבירות על-פי חוק ניירות-ערך. כעת תמו חמש שנות הצינון, ואייזנברג מבקש לשוב ולאייש את כסאו בדירקטוריון חזרה.