ברזיל בדרך למונדיאל הבא: בוחנת טכנולוגיות אבטחה ישראליות

החברות הישראליות שהשתתפו בכנס של מכון הייצוא ומשרד החוץ הציגו, בין היתר, מערכות ביומטריות וזיהוי פנים, בידוק כבודה, טכנולוגיות לזיהוי ואיתור חומרי נפץ, מערכות אימון וסימולציה, פתרונות בתחום מערכות אופטיות

המונדיאל בדרום אפריקה רק התחיל בסוף השבוע, אבל בברזיל, שתארח את המונדיאל הבא ב-2014 ואת האולימפיאדה ב-2016, כבר מתחילים להכין את הקרקע.

משלחת של 17 בכירים מתחום אבטחת התעופה והתחבורה מברזיל וממדינות נוספות באמריקה הלטינית הגיעה בימים האחרונים לישראל במטרה לאתר טכנולוגיות ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחומי האבטחה. מכון הייצוא, בשיתוף משרד החוץ והנספחות המסחרית בברזיל, מקיים מפגש בין הבכירים ל-30 חברות ישראליות המייצגות טכנולוגיות מתקדמות לאבטחה וניהול שדות תעופה לקראת המונדיאל והאולימפיאדה בברזיל. אל המפגש הגיעו גם בכירים ממדינות אחרות כמו מקסיקו, פנמה ארגנטינה, קולומביה ועוד.

לדברי מנכ"ל מכון הייצוא, אבי חפץ, "תחום ביטחון המולדת (Home Land Security) במדינות אמריקה הלטינית צפוי להציג צמיחה של למעלה מ-3% ב-2010 ומוערך כיום ב-2.2 מיליארד דולר". חפץ הסביר כי בברזיל קיים פוטנציאל עסקי גבוה, בשל העובדה שתארח את משחקי המונדיאל בשנת 2014 והאולימפיאדה ב-2016 עם השקעה תקציבית המוערכת בלמעלה מ-3 מיליארד דולר לפרויקטים בתחום ביטחון הפנים. הבכירים ציינו כי הנתח המוקצה לנושאי אבטחת שדות התעופה נע בין 25%-40% מתקציבי שדות התעופה.

החברות הישראליות שהשתתפו בכנס של מכון הייצוא ומשרד החוץ הציגו, בין היתר, מערכות ביומטריות וזיהוי פנים, בידוק כבודה, טכנולוגיות לזיהוי ואיתור חומרי נפץ, מערכות אימון וסימולציה, פתרונות בתחום מערכות אופטיות, פתרונות לזיהוי חשודים, פתרונות לאבטחה היקפית, תכנון וניהול מערכי אבטחה ועוד. בין החברות היו ורינט, נייס, Athena, מאגנה, תמר טכנולוגיות, מגל, אלביט מערכות (Elsec) , אופגל, אלתא מקבוצת התעשייה האווירית ואחרות.

מנתוני מכון הייצוא עולה כי ב-2009 גדל יצוא מוצרי טכנולוגיות ושירותי אבטחה ובטיחות לתחום ביטחון המולדת ב-15% והסתכם ב-1.35 מיליארד דולר. ההערכה היא כי השנה יגדל יצוא הענף בקצב של 10%-15%, ולאור המשבר הכלכלי הקיים באירופה, השווקים הפוטנציאלים לתעשייה זו בהתרחבות הינם השווקים באמריקה הלטינית ובאסיה.