אירופה סגרה בעליות של עד 1.9% על רקע נתוני מאקרו חזקים

גרמניה עלתה ב-1.2% ובריטניה ב-0.6% ■ התפוקה התעשייתית באזור האירו עלתה באפריל ב-0.8% - יותר מהצפי ■ נעילה חיובית באסיה; בורסות אוסטרליה וסין היו סגורות לרגל חופשה

בורסות אירופה פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית, בהמשך לעליות במסחר בוול סטריט ובעקבות פרסום נתוני מאקרו חזקים מהצפוי. הבורסות המובילות סגרו בעליות של 0.6% ועד 1.9%.

היום פורסם באירופה כי התפוקה התעשייתית באזור האירו עלתה באפריל ב-0.8% לעומת צפי לעלייה של 0.6% בלבד. בתגובה, האירו מזנק ב-1.1% לרמה של 1.225 דולרים.

מניות המחצבים והכרייה בלטו בעליות על רקע ההתאוששות במחירי הסחורות והמתכות. BHP רושמת עליה של 2.2%. מניית BP, מנגד, נחלשת ב-2.2% ואילו קרדיט סוויס רושמת עלייה של 1%. מניית סוסייטה ג'נרל מתקדמת 2.3% בפאריס.

נעילה חיובית באסיה

בורסות אסיה נסחרו היום (ב') בפתיחת שבוע המסחר בעליות שערים לאור המגמה החיובית, בה חתמו בורסות וול סטריט את המסחר ביום ו' האחרון, בעיקר בשל שיפור גדול מהצפוי בסנטימנט הצרכנים האמריקנים. בורסות אוסטרליה וסין היו סגורות לרגל חופשה.

"מצב הרוח לא רע. השיפור בסנטימנט הצרכנים בארה"ב יתרום ככל הנראה להרגעת חלק מהחששות מפני האטה מסוימת בהתאוששות הכלכלית בגלובאלית - חששות אשר זיעזעו את השווקים בחודש מאי", ציין הבוקר לי קיונג-מין (Lee Kyoung-min) מ-Woori בסיאול.

יצואניות הטכנולוגיה היפניות משכו את השוק היפני לעליות שערים, הן בשל חולשת הין היפני מול האירו והן בשל המגמה החיובית שנרשמה בסוף השבוע במדד הנאסד"ק. נציין את סוני ואת Tokyo Electron .

יוטאקה מיורה (Yutaka Miura), אנליסט טכני מ-Mizuho Securities אמר כי "זהו ריבאונד קצר טווח. השווקים טרם תימחרו את הסיכונים שנובעים ממשבר החובות באירופה במלואם".

Posco , יצרנית הברזל השלישית בגודלה באסיה, נסחרה בעליות שערים לאחר שב-Seoul Economic Daily נכתב כי החברה מתכננת להעלות את מחירי הברזל מתוצרתה בחודש הבא.